آفتاب

ورود محموله‌های حاوی کمک‌های انسان‌دوستانه به حومه ادلب و دمشق

ورود محموله‌های حاوی کمک‌های انسان‌دوستانه به حومه ادلب و دمشق

رسانه‌های عربی از ورود تمامی محموله‌های حاوی کمک‌های انسان‌دوستانه که سازمان ملل و هلال احمر سوریه بر سَر آنها توافق کرده بودند، به حومه استانهای ادلب و دمشق خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا، تمامی محموله های حاوی کمک های انسان دوستانه که مورد توافق سازمان ملل و هلال احمر سوریه قرار گرفته بود، به صورت همزمان وارد الفوعه و کفریا در حومه ادلب و مضایا، سرغایا، بقین و الزبدانی در حومه دمشق شدند.

بر اساس این گزارش، ورود این محموله ها به مناطق مورد توافق طی چند مرحله صورت گرفت و ساعاتی قبل فرایند انتقال آنها به طور کامل پایان یافت.

به موجب توافق امضا شده میان دو طرف، ۱۰ محموله کمک های انسان دوستانه حاوی مواد غذایی و دارویی به شهرک های شیعه نشین الفوعه و کفریا ارسال شد.

همچنین ۲۳ محموله به مضایا و سرغایا و بقین و الزبدانی در حومه دمشق ارسال شد.

خبر دیگر اینکه ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود در استان حلب، پاکسازی روستای «الوضیحی» در این استان را در دستور کار خود قرار داده است.

رسانه های عربی اعلام کردند که در ساعات اولیه آغاز عملیات پاکسازی این روستا، ۱۰ عضو گروه های تروریستی به اسارت ارتش درآمدند.

گفتنی است، شهرکهای شیعه نشین «کفریا» و «فوعه» در استان ادلب در شمال غرب سوریه قرار دارند. استان ادلب هم‌مرز با ترکیه بوده و فاصله فوعه و کفریا با مرزهای ترکیه نیز تنها ۳۰ کیلومتر است. از سوی دیگر، این دو شهر شیعه نشین حدود ۳ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند.

کد N994540

وبگردی