آفتاب

«اوغلو» برای حل بحران آوارگان تنها به همکاری با اروپا بسنده کرد

«اوغلو» برای حل بحران آوارگان تنها به همکاری با اروپا بسنده کرد

نخست وزیر ترکیه در دیدار با صدراعظم آلمان از همکاری با اتحادیه اروپا برای حل مشکل آوارگان سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه امروز در دیدار با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از آمادگی این کشور برای همکاری با اتحادیه اروپا برای حل و فصل بحران آوارگان خبر داد.

داود اوغلو در این باره گفت: ترکیه آماده است تا تمامی راه های همکاری با اتحادیه اروپا را در راستای حل بحران رو به افزایش آوارگان در مرزهای خود بپیماید. ترکیه آماده است تا تمامی همکاری های لازم در این خصوص را با کشورهای اروپایی به انجام برساند.

اوغلو در ادامه بر مواضع پیشین این کشور درباره لزوم ایجاد یک منطقه امن در شمال سوریه تأکید کرد و بهانه خود را نیز «جلوگیری از ازدیاد مهاجرت» از این مسیر عنوان نمود.

مرکل نیز در این دیدار گفت که جهان با «بحرانی غیر قابل کنترل» مواجه شده و همکاری ها میان ترکیه و آلمان باید برای مقابله با هجوم آوارگان به میزان کافی افزایش یابد.

صدر اعظم آلمان از تمایل این کشور برای کمک به احیاء فرایند بررسی درخواست عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا سخن گفت.

لازم به ذکر است ترکیه از حامیان اصلی گروههای تروریستی چون جبهه النصره در سوریه است که از جمله اهداف حملات هوایی روسیه در سوریه به شمار می روند.

سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون دارای مشکلات زیادی بوده و در جبهه های متعددی با گروه های تروریستی مانند النصره و داعش مشغول مبارزه است؛ در این میان حمایت های برخی کشورها از جمله ترکیه از تروریست ها در سوریه موجب شد تا تعداد زیادی از مردم این کشور با رها کردن خانه و کاشانه خود به سوی کشورهای اروپایی فرار کنند.

کد N994523

وبگردی