آفتاب

اعلام آمادگی رئیس مجلس علیای پارلمان روسیه برای سفر به سوریه

اعلام آمادگی رئیس مجلس علیای پارلمان روسیه برای سفر به سوریه

رئیس مجلس علیای پارلمان روسیه امروز(یکشنبه) گفت، آماده سفر به سوریه در قالب یک هیات پارلمانی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس مجلس علیای پارلمان روسیه امروز در پاسخ به دعوت محمد جهاد لحام، رئیس پارلمان سوریه برای سفر به این کشور گفت: من آماده انجام این سفر هستم.

ماتوینکو همچنین در اظهاراتش در جریان نشست اتحادیه بین پارلمانی در شهر ژنو بر نقش مرکز اطلاعاتی بغداد در هماهنگی اطلاعات میان روسیه،‌ عراق، سوریه و ایران برای مبارزه با گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

وی همچنین گفت، مداخله خارجی غیرقانونی در امور کشورهای مستقل محرک اصلی بزرگترین بحران پناهجویان در اروپا در چند دهه گذشته است.

وی در این خصوص به حمایتهای غیرقانونی از گروه های مسلح برای سرنگون کردن دولتهای مشروع از طریق به اصطلاح انقلابهای رنگی و تحمیل اصول دموکراتیک بدون در نظر گرفتن مشخصه های فرهنگی و ملی اشاره کرد.

ماتوینکو اظهار کرد: مهاجرت دلایل زیادی دارد که از جمله این دلایل، فقر، بیکاری، درگیری‌های مسلحانه هستند. اما اغلب حاصل سیاستهای کوته‌بینانه برخی کشورها و مداخله غیرقانونی آنها در امور کشورهای مستقل است.

این مقام روس ادامه داد: ما تنها با همکاری با دولتهای مستقر در عراق، سوریه و دیگران است که می توانیم این کشورها را از دست تروریستها آزاد کرده و پناهجویان را به خانه‌شان برگردانیم.

ماتوینکو تاکید کرد: ما دریافته‌ایم که نمی‌توان بیش از این تاخیر کرد و روسیه از همه کشورهای مربوطه می‌خواهد که با همکاری یکدیگر اقدام کنند.

انتهای پیام

کد N994495

وبگردی