آفتاب
با صدور بیانیه‌ای؛

تحریم‌های هسته‌ای اتحادیه اروپا علیه ایران لغو شد

تحریم‌های هسته‌ای اتحادیه اروپا علیه ایران لغو شد

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای، همه تحریم های اقتصادی مالی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را لغو و اجرایی شدن لغو آنها را به زمان اعلام آژانس مبنی بر ایفای تعهدات ایران موکول کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای، همه تحریم های اقتصادی مالی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را لغو کرد.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: اجرایی شدن لغو تحریم ها همزمان با اعلام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر انجام تعهدات از سوی ایران خواهد بود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز درباره برجام بیانیه ای منتشر کرد.

 آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در هجدهم اکتبر ۲۰۱۵ به مدیرکل اژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده  که از روز اجرای توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، ایران پروتکل الحاقی را بصورت موقت و تا زمانی که توسط مجلس ایران تصویب شود، اجرا خواهد کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ایران به صورت کامل کد اصلاحی ۳.۱ ترتیبات فرعی قرارداد پادمان را از روز اجرای برجام  به اجرا در خواهد آورد.

طبق توافق هسته ای که ۲۳ تیر در وین، میان ایران و گروه ۱+۵ صورت گرفت، روز اعلام اجرایی شدن فرایند برجام، ۹۰ روز پس از تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ در شورای امنیت سازمان ملل متحد تعیین شده بود، و امروز، آن روز است.

کد N994478

وبگردی