آفتاب

اردوغان: مخالفان مثل بره به کاخ ریاست جمهوری من خواهند آمد

اردوغان: مخالفان مثل بره به کاخ ریاست جمهوری من خواهند آمد

رئیس جمهور ترکیه با حمله به منتقدان طرح کاخ ریاست جمهوری پرهزینه‌ای که قرار است در این کشور ساخته شود، گفت که آنها مثل "بره‌" های مطیع مجبور به بازدید از این کاخ خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه تودی زمان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی در مراسم افتتاحیه یک سد در این کشور که در راستای پروژه انتقال آب به شمال قبرس ساخته شده است، از احزاب منتقد دولتش به دلیل آنچه که "تلاش برای تضعیف رئیس جمهوری که به طور دموکراتیک انتخاب شده" انتقاد کرد.

اردوغان گفت: هم حزب اپوزیسیون اصلی و هم دیگر احزاب اپوزیسیون بی وقفه در مقابل رئیس جمهوری که با رای مردم انتخاب شده این کاخ را غیر قانونی می خوانند.

اردوغان با اشاره به یک ضرب المثل خطاب به مخالفان گفت: شاید سنگی به بزرگی یک "کاخ غیر قانونی" روی سر شما بیافتد.

اردوغان همچنین تصمیم رهبران مخالف دولت ترکیه برای خودداری از بازدید از کاخ ریاست جمهوری مناقشه برانگیز این کشور را به چالش کشیده و گفت، آنها احتمالا مثل "بره" از این کاخ بازدید خواهند کرد.

اردوغان با اشاره به این که رهبران مخالفان دیر یا زود مجبور به تسلیم خواهند شد گفت: شما دیر یا زود مثل بره به این کاخ خواهید آمد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین در سخنرانی خود از مخالفان به خاطر این که در پس هر حادثه ای خواهان استعفای وزیران دولتش می شوند انتقاد کرد.

اردوغان انگشت اتهام خود را به سوی نیروهای ناشناسی گرفت که " هر زمان ترکیه قدرت به دست می آورد به دنبال سازماندهی کودتا و حملات تروریستی می‌روند."

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به انفجارهای دهم اکتبر در شهر آنکارا که کشته شدن بیش از 100 تن را در پی داشت اظهار کرد: آنها حتی نتوانستند بعد از یک حمله تروریستی متحد شوند. آنها فقط می‌گویند وزیری باید استعفا دهد. آیا این عاقلانه است که بعد از هر حادثه‌ای تقاضای استعفا مطرح شود؟ سیاستمدارانی که دولت را بدنام می‌کنند بزرگترین مانع پیش روی جنگ ما علیه تروریسم هستند.

این اظهارات اردوغان در حالی مطرح شده که مخالفانش از طرح ساخت کاخ ریاست جمهوری جدید او به دلیل هزینه گزاف 1.37 میلیارد لیره‌ای (615 میلیون دلاری) و همچنین شبهه غیرقانونی بودن آن به دلیل ساخته شدن در در داخل اراضی جنگلی آتاتورک انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N994474

وبگردی