آفتاب
پیشروی عراقی‌ها در عملیات «لبیک رسول‌الله۲»؛

هلاکت ۲۰ عنصر داعش در شمال استان «صلاح‌الدین» عراق

هلاکت ۲۰ عنصر داعش در شمال استان «صلاح‌الدین» عراق

جنگنده‌های ارتش عراق مراکز وابسته به تروریست های تکفیری در منطقه «الفتحه» واقع در استان صلاح الدین را بمباران کردند که طی آن ۲۰ عنصر تکفیری به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز، ارتش عراق همچنان به عملیات لبیک محمد رسول الله (ص)۲ برای پاکسازی کامل استان صلاح الدین از لوث تروریست های تکفیری ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش، در جریان این عملیات، جنگنده های ارتش عراق مواضع و مراکز وابسته به تکفیری ها در منطقه «الفتحه» در شمال صلاح الدین را بمباران کردند.

رسانه های عراقی اعلام کردند که به دنبال این حملات ۲۰ عنصر تکفیری داعش به هلاکت رسیده و ده ها نفر دیگر به شدت مجروح شدند.

در این عملیات همچنین هفت خودروی وابسته به داعش در صلاح الدین شناسایی و پس از حمله به آنها توسط جنگنده های عراقی، منهدم شدند.

خبر دیگر اینکه ارتش و نیروهای مردمی عراق در جریان عملیات پاکسازی شهر الرمادی واقع در استان الانبار، منطقه «البوریشه» در این شهر را به طور کامل از لوث تروریست های داعش پاکسازی کردند.

گفتنی است، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در اواسط هفته گذشته از آغاز فاز دوم عملیات آزادسازی صلاح الدین و شهر بیجی خبر داده بود. پیشتر «احمد الاسدی» سخنگوی نیروهای مردمی عراق اعلام کرده بود که نیروهای مردمی در انتظار فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق(العبادی)، برای آزادسازی مناطق دیگری از صلاح الدین که همچنان تحت سیطره داعش است، به سر می برند.

وی گفته بود: نیروهای مردمی آمادگی کامل برای باز پس گیری دیگر مناطق استان صلاح الدین هستند.

در همین رابطه «جاسم الجباره» رئیس کمیته امنیتی در شورای استان صلاح الدین عراق تصریح کرده بود: حدود ۶۰۰ هزار نیرو هم اکنون در اطراف بیجی اردو زده اند تا عملیات نظامی سریع و منحصر به فردی را برای بازپس گیری این شهر که صحنه جنگ و گریز میان نیروهای عراقی و داعش است، آغاز کنند.

کد N994434

وبگردی