آفتاب
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور:

حوزه انرژی محور اصلی تهدیدات امروز دشمن است

حوزه انرژی محور اصلی تهدیدات امروز دشمن است

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امروز محور اصلی تهدیدات دشمن، منابع انرژی است، گفت: در طول 8 سال گذشته دیدیم که بالاترین محور تهدید دشمن نفت بوده و امروز با برجامی که شکل گرفته، تصمیمات بین المللی بیشتر حول و محور انرژی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، محمد علی مطیعی در جلسه هماهنگی برگزاری همایش ملی تامین پایدار و امنیت انرژی پدافند غیرعامل که در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: انرژی در کشور ما از سطح وسیعی برخوردار است؛ نیروگاه‌های متعدد و خطوط انتقال انرژی، نیاز به سوخت، ذخایر استراتژیک و آستانه تحمل مردم از محورهای مهم تامین انرژی است.

وی افزود: امروز اگر تامین آب در کشور دچار مشکل شود، آستانه تحمل مردم آسیب می‌بیند و این موضوع خیلی مهم است که باید در اولویت توجه قرار بگیرد.

مطیعی تصریح کرد: متاسفانه امروز ما فاقد تصمیم گیری صحیحی برای بخش انرژی در کشور هستیم و سیاستی که بتواند انرژی را هدایت کند، نداریم و این مشکل، آسیب پذیری انرژی ما را نسبت به عوامل خارجی بیشتر کرده است.

وی عنوان کرد: خواهش داریم که در این همایش و همایش‌های مشابه طوری عمل شود که فقط مسائل علمی انرژی بیان نشود و سیاستگذاری تامین و صیانت از انرژی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام

کد N994392

وبگردی