آفتاب

توافق جدید سازمان ملل و هلال احمر سوریه در حومه ادلب

توافق جدید سازمان ملل و هلال احمر سوریه در حومه ادلب

رسانه‌های عربی اعلام کردند که بر اساس توافق جدیدی که میان سازمان ملل و هلال احمر سوریه به امضا رسیده است، ۱۰ محموله کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان شهرکهای شیعه نشین کفریا و الفوعه ارسال می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا، سازمان ملل و هلال احمر سوریه توافق جدیدی را به منظور امدادرسانی به ساکنان شهرک های شیعه نشین واقع در حومه استان ادلب به امضا رسانده اند.

بر اساس این گزارش، به موجب توافق امضا شده میان دو طرف، ۱۰ محموله کمک های انسان دوستانه حاوی مواد غذایی و دارویی برای شهرک های شیعه نشین الفوعه و کفریا ارسال خواهد شد.

به موجب این توافق همچنین ۲۳ محموله به مضایا و سرغایا و بقین و الزبدانی در حومه دمشق ارسال خواهد شد.

خبر دیگر اینکه، ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در جنوب حلب بر تپه قبلی و روستای الجابریه مسلط شد و تلفات و خسارات فراوانی به تروریست ها وارد کرد.

گفتنی است، شهرکهای شیعه نشین «کفریا» و «فوعه» در استان ادلب در شمال غرب سوریه قرار دارند. استان ادلب هم‌مرز با ترکیه بوده و فاصله فوعه و کفریا با مرزهای ترکیه نیز تنها ۳۰ کیلومتر است. از سوی دیگر، این دو شهر شیعه نشین حدود ۳ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند.

با توجه به اینکه این دو شهر در استان ادلب واقع شده اند؛ استانی که از غرب به استان لاذقیه، از جنوب به استان حماه و از شرق به استان حلب می رسد، تسلط کامل بر این دو شهر می تواند به مثابه تسط بر تمامی نقاط استان ادلب تلقی شود. علاوه بر این هم مرز بودن استان ادلب با ترکیه نیز یکی دیگر از عوامل جغرافیایی است که تکفیریها را مجاب به اشغال این دو شهر کرده است. تکفیریها تلاش می کنند برای تضعیف مقاومت مردم شیعه نشین ادلب از استراتژی خود در تعامل با شیعیان روستاهای «نبل» و «الزهراء» حلب بهره ببرند؛ استراتژی که البته تاکنون نتیجه نداده است و نتوانسته مقاومت شیعیان را در هم بشکند.

در حال حاضر کمبود مواد غذایی و دارویی، شهرهای «فوعه» و «کفریا» ادلب را در معرض وقوع یک فاجعه انسانی بزرگ قرار داده است. تروریست های تکفیری تمامی راه های امداد رسانی به مردم ساکن این شهرها را مسدود کرده و اجازه ورود هیچگونه مواد غذایی و دارویی به آن را نمی دهند.

کد N994382

وبگردی