آفتاب
سه‌شنبه برگزار می شود

همایش «احلی من العسل» با حضور نوجوانان عاشورایی در 300 امامزاده

همایش «احلی من العسل» با حضور نوجوانان عاشورایی در 300 امامزاده

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : همایش سراسری «احلی من العسل» با حضور دانش‌آموزان عاشورایی در روز سه شنبه 28 مهرماه مصادف با ششم محرم در 300 امامزاده شاخص برگزار می شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با اشاره به اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی در 2780 امامزاده کشور در حال برگزاری است، اظهارکرد: قبلا همایش «احلی من العسل» ویژه نوجوانان در مدارس کشور برگزار می‌شد که با هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش ، دانش‌آموزان برای برگزاری این همایش سراسری در بقاع متبرکه کشور حضور یابند که در مجموع دانش آموزان کشور در 300 امامزاده و بقعه متبرکه کشور حضور خواهند یافت.

وی اضافه کرد : این همایش با حضور دانش‌آموزان پسر به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ترویج فرهنگ ولایت پذیری نوجوان 13 ساله دشت کربلا ، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) برگزار می‌شود.

شرفخانی ادامه داد: عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب گفت؛ مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل (احلی من العسل) است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود : وسعت دید نوجوان 13ساله دشت کربلا نشان دهنده آگاهی بخشی مکتب اهل بیت(ع) و نگرش آنان به مرگ و زندگی است و اینکه اگر مرگ در راه خدا و رسیدن به مقام قرب الی الله باشد، «شیرین تر از عسل» است.

وی با بیان اینکه همایش سراسری «احلی من العسل» در روز سه شنبه 28 مهرماه مصادف با ششم ماه محرم در 300 امامزاده کشور برگزار می شود ، تصریح کرد : در این مراسم دانش آموزان با حضور در اماکن متبرکه به سینه زنی و نوحه خوانی می پردازند.

انتهای پیام

کد N994312

وبگردی