آفتاب
مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت کشور:

خوزستان خط مقدم پدافند غیرعامل کشور است

خوزستان خط مقدم پدافند غیرعامل کشور است

مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت کشور با بیان اینکه خوزستان خط مقدم پدافند غیرعامل کشور است، گفت: به دلیل وجود منابع انرژی فراوان در خوزستان این استان در معرض آسیب‌های انرژی قرار دارد و آسیب پذیری آن نسبت به استان‌های دیگر جدی بوده و به همین منظور برگزاری همایشی با عنوان تامین پایدار و امنیت انرژی در خوزستان ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، مجید آقابابایی در جلسه هماهنگی برگزاری همایش ملی تامین پایدار و امنیت انرژی که در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: وجود رودخانه‌های بزرگ، نفت و مرزی بودن از شاخصه‌های مهم خوزستان است که آن را نسبت به استان‌های دیگر متمایز می‌کند و البته ایده‌های فکری زیادی نیز در این استان موجود است که از مهمترین شاخصه‌های دیگر آن به شمار می‌رود و این واقعیت است که خوزستان پایتخت انرژی است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های علمی در برگزاری این همایش افزود: هیات علمی دانشگاه‌ها که در کمیته‌های علمی همایش عضو هستند، باید در محور کار قرار بگیرند و کار را به سمت و سویی هدایت کنند که از ایده‌های نوین و مقالات علمی استفاده شود.

آقابابایی تصریح کرد: وقتی از انرژِی صحبت می‌شود، فقط به نفت محدود نیست بلکه آب از مجموعه‌های انرژی می‌باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا مشکلات آب تنش‌هایی را به دنبال دارد که در سیاست و اقتصاد کشور تاثیر مستقیمی می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: آسیب‌های زیادی کشور ما را تهدید می‌کند که بدون استفاده از پدافند غیرعامل نمی‌توانیم در برابر این آسیب‌ها مقاومت کنیم و وظیفه ذاتی پدافند غیرعامل جلوگیری از این تهدیدات به کشور و کاهش آسیب پذیری آن است.

مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت کشور بیان کرد: در کمیته‌های اجرایی این همایش بخش خصوصی دیده نشده است و به نظر می‌رسد باید از این بخش استفاده شود زیرا برای حمایت از همایش لازم است این بخش‌ها حضور داشته باشند.

انتهای پیام

کد N994311

وبگردی