آفتاب
در دیدار با وزیر خارجه آلمان

شمخانی: آغاز مرحله اجرایی برجام مقطعی بسیار مهم در ایجاد اعتماد میان ایران و غرب است

شمخانی: آغاز مرحله اجرایی برجام مقطعی بسیار مهم در ایجاد اعتماد میان ایران و غرب است

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، علی شمخانی در این دیدار با اشاره به نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جایگاه مهم آلمان در اروپا، رابطه دوستانه مبتنی بر احترام متقابل میان دو کشور را تامین کننده منافع و اهداف سیاسی و اقتصادی ایران و آلمان عنوان کرد و اظهار داشت: در کنار همکاری‌های دو جانبه در حوزه های سیاسی و اقتصادی امکان افزایش رایزنی و تبادل اطلاعات میان دو کشور برای حل و فصل بحران‌های منطقه ای به ویژه در مورد افغانستان، عراق و سوریه وجود دارد.

وی افراط گرایی و تروریسم را بزرگترین تهدید امنیتی جهان امروز عنوان کرد و با اشاره به ضرورت شکل‌گیری اراده جهانی برای مقابله واقعی با ریشه‌ها، حامیان و تامین کنندگان جریان تروریسم اظهار داشت : بزرگترین آفت در مبارزه با تروریسم، برخورد گزینشی با این پدیده شوم از سوی برخی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سرکوب خشونت بار مردم مسلمان فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی و همچنین تجاوز غیرقانونی عربستان سعودی به یمن و کشتار بی رحمانه زنان و کودکان بی پناه افزود:‌ مقابله با تروریسم دولتی که در سایه سکوت مجامع بین‌المللی از سوی برخی کشورها با غیر انسانی ترین روشها در جریان است باید در کنار مبارزه با تروریسم تکفیری مورد توجه جامعه جهانی قرار بگیرد.

شمخانی آغاز مرحله اجرایی برجام را مقطعی بسیار مهم در ایجاد و تقویت اعتماد میان ایران و کشورهای غربی غیرمتخاصم عنوان کرد و با تاکید بر اصول ثابت، مستقل و غیرقابل تغییر سیاست خارجی جمهوری اسلامی افزود:‌ تعامل سازنده در چارچوب تامین منافع مشترک و توجه به خطوط قرمز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تعیین شده می تواند زمینه شکل گیری فصل جدیدی از همکاریهای همه جانبه را فراهم نماید.

وزیر امورخارجه آلمان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران ملاقاتهای انجام شده با مقامات عالی رتبه ایران را بسیار مفید و سازنده خواند.

وی با ابراز امیدواری در خصوص گسترش روابط همه جانبه میان ایران و آلمان روابط تاریخی دو کشور را پشتوانه محکمی برای آغاز مناسبات جدید در فضای پس از برجام عنوان کرد.

انتهای پیام

کد N994280

وبگردی