آفتاب

آسانژ به محض خروج از سفارت اکوادور بازداشت می‌شود

آسانژ به محض خروج از سفارت اکوادور بازداشت می‌شود

پلیس لندن تاکید کرد، اگر موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس سفارت اکوادور در لندن را به قصد انجام آزمایشات پزشکی در بیمارستان ترک کند، افسران پلیس وی را بازداشت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، ریکاردو پاتینو، وزیر امور خارجه اکوادور گفت: باید به جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس که بیش از سه سال در سفارتخانه این کشور در لندن زندگی کرده، اجازه داده شود تا برای انجام (ام آر آی) در راستای تشخیص دردی که در ناحیه شانه دارد، در امنیت کامل به بیمارستان برود.

وزارت امور خارجه انگلیس گفت: مقامات این کشور از اینکه آسانژ تحت معالجه قرار گیرد، جلوگیری نخواهند کرد اما مساله بازداشت او به پلیس لندن مربوط است که در چند روز اخیر تحت‌نظر قرار دادن 24 ساعته سفارت اکوادور را که بسیار هزینه‌بر نیز است، کاهش داده‌اند.

اداره آگاهی لندن تایید کرد: اگر آسانژ برای رفتن به بیمارستان و یا برای سوار شدن در خودروی حامل یک دستگاه (ام آر آی) متحرک که در مقابل این سفارتخانه پارک شده، از سفارت اکوادور خارج شود، بازداشت خواهد شد.

پاتینو روز چهارشنبه در کنفرانس خبری در پایتخت اکوادور نامه پزشک آسانژ را ایراد کرد. در این نامه آمده بود: آسانژ در سه ماه اخیر از درد دائمی در منطقه شانه راست رنج می‌برد. من او را معاینه کردم و او نمی‌تواند به خاطر این درد شانه‌اش را تکان دهد. من بدون دیدن نتیجه ام آر آی او نمی‌توانم علت دقیق این علائم را تشخیص دهم.

یکی از منابع وزارت امور خارجه انگلیس تایید کرد، سفیر اکوادور در انگلیس ماه گذشته میلادی در جریان نشستی با مقامات انگلیسی نگرانی‌ها از سلامتی آسانژ را مطرح کرده است.

انتهای پیام

کد N994258

وبگردی