آفتاب

نشست مشترک مسوولان امنیتی استان‌های هرات و خراسان رضوی

نشست مشترک مسوولان امنیتی استان‌های هرات و خراسان رضوی

ایسنا نوشت:نشست مشترک مسوولان امنیتی استان‌های هرات و خراسان رضوی هفته گذشته در مقر استانداری هرات برگزار شد.

این نشست با حضور محمد آصف رحیمی استاندار هرات، معاونان استاندار، افخمی سرکنسول ایران در هرات، کامران علیزایی رییس شورای استانی هرات، محمد جمعه عدیل فرمانده واحد مرزی و نمایندگان صلاحیت‌دار ارگان‌های امنیتی دو استان برگزار شد.

استاندار هرات در این نشست اظهار امیدواری کرد تا با تلاش‌های مشترک هر دو استان بخشی از مشکلات امنیتی موجود در دو طرف مرز برطرف شود.

معاون استانداری خراسان رضوی نیز از علاقه‌مندی مسوولان شهر هرات برای همکاری‌های امنیتی استقبال کرد و گفت: بهبود وضعیت امنیتی به صورت مستقیم در توسعه اقتصادی اثرگذار است.

در این نشست در زمینه راهکارهای مشخص در راستای بهبود وضعیت امنیتی، مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر، محدود کردن و از بین بردن عوامل ناامنی در مرزها، همکاری در جهت ارتقای توانمندی‌های حرفه‌یی نیروهای امنیتی، تبادل تجارب و اطلاعات بحث شد و دو طرف موافقت کردند تا سطح همکاری‌های خود را افزایش دهند.

هم‌زمان با این نشست مسوولان تجاری و اقتصادی دو استان نیز نشستی را در ریاست خدمات فنی و اقتصادی استان هرات ترتیب داده و در این نشست موافقت شد تا موانع توسعه‌ای همکاری‌های اقتصادی در این استان برداشته شود.

2929

کد N994196

وبگردی