آفتاب
هم‌زمان با عملیاتی شدن توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5

خلیج فارس از ناوهای هواپیمابر آمریکایی خالی می‌شود

خلیج فارس از ناوهای هواپیمابر آمریکایی خالی می‌شود

نیروی دریایی آمریکا هم‌زمان با عملیاتی شدن توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، ناو هواپیمابر خود را از منطقه خلیج فارس خارج می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری هیل وابسته به کنگره آمریکا، همزمان با عملیاتی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، آمریکا هیچ ناو هواپیمابری در خلیج فارس ندارد که با توجه به آزمایش موشکی اخیر در ایران، این موضوع موجب نگرانی شده است.

به این ترتیب منطقه خلیج فارس برای اولین بار از سال 2008 تا کنون بدون حضور یک ناو هواپیمابر آمریکا مانده است.

بر اساس این گزارش، ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس روزولت، روز سه‌شنبه گذشته از منطقه خارج شد و ناو بعدی با نام یو‌اس‌اس هری ترومن نیز تا زمستان وارد خلیج فارس نمی‌شود، بنابراین به مدت چندین ماه آمریکا در خلیج فارس بدون ناو هواپیمابر خواهد بود.

هیل در ادامه گزارش خود آورده است: اقدام نیروی دریایی آمریکا از پیش برنامه ریزی شده بود اما آزمایش موشکی اخیر ایران که دولت باراک اوباما رییس جمهور آمریکا ادعا می‌کند نقض قطعنامه‌های سازمان ملل است، نگرانی‌هایی را در این خصوص ایجاد کرده که اقدامات تهران بدون وجود نماد مشهودی از توان بازدارندگی آمریکا در منطقه انجام می‌شود.

ایران هفته گذشته از آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک بالستیک دوربرد خبر داد که توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است.

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع و پشتیبانی کشورمان ضمن اعلام آزمایش موفقیت‌آمیز موشک عماد گفت که ایران برای توسعه توان دفاعی خود از هیچ‌کس اجازه نمی‌گیرد و به اهداف خود در این زمینه به ویژه در حوزه موشک ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

کد N994167

وبگردی