آفتاب
آخرین اخبار از فلسطین؛

ورود شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی/استقرار 300 نظامی صهیونیست در اتوبوس‌های قدس

ورود شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی/استقرار 300 نظامی صهیونیست در اتوبوس‌های قدس

شهرک‌نشینان تندروی صهیونیست صبح امروز (یکشنبه) وارد مسجد الاقصی شدند و فراخوان‌هایی هم از سوی جمعیت‌های صهیونیستی برای ورود گسترده به این مسجد طی فردا صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از منابع قدس اشغالی، جمعیت‌های تندروی یهودی امروز (یکشنبه) به ورود خود به مسجد الاقصی ادامه دادند و در میان تدابیر گسترده امنیتی عناصر پلیس صهیونیستی از طریق دروازه باب المغاربه وارد این مسجد شدند.

از سوی دیگر، سازمان "دانشجویان طرفدار معبد" از شهرک نشینان صهیونیست برای ورود به مسجد الاقصی طی فردا دعوت به عمل آوردند.

این سازمان مدعی است "رمبام" که به ادعای صهیونیست‌ها یک خاخام یهودی عربی و مهمترین شخصیت یهودی در قرون وسطی بود 850 سال پیش در مسجد الاقصی بود. آنها به بهانه نخستین سالگرد تیراندازی به سمت "یهوا گلیک" خاخام تندروی یهودی قصد ورود به مسجد الاقصی را دارند.

شهید معتز حجازی یک سال پیش به سمت یهودا گلیک تندرو که بارها به همراه شهرک نشینان صهیونیست وارد مسجد الاقصی می‌شد و دست به اقدامات تنش زا می‌زد، تیراندازی کرد که باعث زخمی شدن شدید وی شد.

شمار شهدای انتفاضه قدس به 44 نفر و شمار مجروحان به 5452 نفر رسید

آمارهای مرکز مطالعات مسائل صهیونیستی در قدس درباره دستاوردهای مقاومت در دومین هفته از انتفاضه قدس که هفدهمین روز خود را پشت‌سر می‌گذارد، نشانگر افزایش جنایت‌های رژیم صهیونیستی و واکنش‌های افتخار آمیز مقاومت فلسطین است.

این مرکز در آمارهای جامع خود درباره تمامی عرصه‌های درگیری‌های جاری در فلسطین اشغالی سال 1948 و قدس، کرانه باختری و غزه اعلام کرد که تعداد شهدای انتفاضه قدس تاکنون به 44 نفر و آمار مجروحان به 5452 نفر رسیده است.

مرکز مطالعات مسائل صهیونیستی در قدس آمار کشته‌های صهیونیست‌ها را هم هفت کشته و شمار مجروحان را 179 نفر اعلام کرد و از وقوع 985 عملیات پرتاب سنگ، سه حادثه تیراندازی، 40 عملیات حمله با سلاح سرد که حداقل 27 مورد از آنها موفقیت آمیز بود، 31 حادثه تیراندازی و 411 حمله با پرتاب کوکتل مولوتف و نارنجک خبر داد.

این مرکز آمار مجروحان فلسطینی را 5452 نفر اعلام کرد که 850 نفر از آنها در درگیری‌های روز جمعه گذشته زخمی شده‌اند. در این مدت همچنین شهرک نشینان صهیونیست 225 مورد حمله علیه فلسطینیان انجام داده‌اند که 135 مورد از آنها حمله به خودروهای فلسطینی، 43 مورد ضرب و شتم و اهانت و موارد دیگر شامل حمله به منازل و املاک فلسطینیان بوده است، اما مهمترین حمله آنها، حادثه تیراندازی روز شنبه به سمت یک جوان فلسطینی در الخلیل بود که منجر به شهادت وی شد.

در بخش دیگری از گزارش مرکز قدس درباره بازداشت‌ها آمده است که از زمان آغاز انتفاضه قدس 680 فلسطینی بازداشت شده‌اند که بیشترین بازداشت‌ها در مناطق مختلف قدس و فلسطین اشغالی و پس از آن در کرانه باختری و به ویژه رام الله، نابلس و الخلیل صورت گرفته است.

این مرکز حجم خسارت‌های جانی وارده به صهیونیست‌ها در جریان این انتفاضه را هفت کشته و 179 زخمی اعلام کرد که حال 17 نفر از مجروحان وخیم گزارش شده بود و 14 نفر از آنها همچنان در بیمارستان‌های اسرائیل هستند.

مرکز مطالعاتی قدس همچنین از وقوع 31 حادثه تیراندازی در عرض 13 روز علیه اهداف صهیونیستی خبر داد و اردوگاه شعفاط قدس را کانون این درگیری‌های مسلحانه معرفی کرد. این مرکز همچنین از وقوع 40 عملیات حمله با سلاح سرد علیه صهیونیست‌ها خبر داد.

درگیری مسلحانه گردان‌های الاقصی با اشغالگران صهونیست در قدس

گردان‌های شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح امروز با اشغالگران صهیونیست در اردوگاه قلندیا واقع در شهر بیت المقدس درگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از قدس، طرفین در این درگیری به سوی همدیگر آتش گشودند که در پی این اقدام ارتش "اسرائیل" مجبور به عقب نشینی از این اردوگاه شد.

اشغالگران صهیونیست همچنین بامداد امروز به مناطق کفر عقب و سمیر امیس از توابع شهر بیت المقدس حمله کرده و به منازل مجریان عملیات‌های حمله با سلاح سرد یورش بردند و به خانواده‌های آنان دستور تخریب خانه‌هایشان را تحویل دادند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که در جریان درگیری های بامداد امروز جوانان فلسطینی ساکن این اردوگاه با نیروهای ارتش اسرائیل سه تن از این جوانان به ضرب گلوله زخمی شدند.

استقرار 300 نظامی صهیونیست در اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی قدس

300 نفر از نظامیان صهیونیست از صبح امروز با استقرار در اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی و جاده‌های اصلی تلاش دارند احساس امنیت از دست رفته صهیونیست‌ها را به آنها بازگردانند.

به نقل از منابع قدس اشغالی، این اقدام در راستای تصمیم روز چهارشنبه گذشته کابینه امنیتی رژیم اشغالگر قدس که دستور تقویت محاصره امنیتی قدس را داده بود، صورت گرفته است.

در همین راستا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور آغاز تجهیز موانع مرزی واقع در جنوب الخلیل پس از به شهادت رسیدن دو پسر و دختر جوان فلسطینی در این شهر و زخمی شدن شدید یک جوان دیگر به بهانه تلاش برای اجرای عملیات با سلاح سرد را داد.

قرار است "اسرائیل کاتس" وزیر راه و ترابری رژیم صهیونیستی به همراه دو تن از نمایندگان این وزارتخانه به منظور بررسی اوضاع میدانی، امروز از سامانه حمل و نقل عمومی شهر اشغالی قدس بازدید کند.

رژیم اشغالگر قدس امیدوار است که استقرار 300 نظامی ارتش در سامانه حمل و نقل عمومی احساس امنیت را به یهودیان ساکن قدس برساند و به آنها اجازه بازگشت به زندگی طبیعی‌شان را بدهد؛ به ویژه که سخنگوی شرکت حمل و نقل عمومی "ایگید" که مسئولیت اداره سامانه حمل و نقل قدس را بر عهده دارد، چند روز پیش از کاهش بیش از 30 درصدی استفاده صهیونیست‌ها از اتوبوس‌های شهری و خالی شدن اتوبوس‌ها در قدس به خاطر ترس از عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان خبر داده بود.

بسته شدن گذرگاه بیت حانون - ایرز

همچنین خبرنگار النشره اعلام کرد که مقامات اسرائیلی امروز گذرگاه بیت حانون - ایرز در شمال نوار غزه را در پی درگیری‌های روز گذشته بستند.

انتهای پیام

کد N994072

وبگردی