آفتاب
در آستانه مراسم عاشورا؛

آمادگی‌های امنیتی در عراق برای استقبال از زائران حسینی

آمادگی‌های امنیتی در عراق برای استقبال از زائران حسینی

وزارت کشور عراق از برگزاری نشستی با حضور مقامات ارشد امنیتی این کشور و با هدف بررسی تدابیر لازم برای استقبال از مراسم عزاداری عاشورا و استقبال از زائران در دو استان کربلا و نجف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، محمد سالم الغبان، وزیر کشور عراق عصر شنبه نشست امنیتی را با حضور معاون وزارت امور نیروهای امنیتی، فرمانده نیروهای پلیس، مدیر ترافیک و دفاع مدنی با هدف بررسی آمادگی‌ها برای مراسم روز عاشورا برگزار کرد.

در این نشست امنیتی آمادگی‌ها برای استقبال از مراسم روز دهم ماه محرم و برگزاری مراسم عزاداری به شکلی عالی که ضامن سلامت زائران دو استان نجف و کربلا نیز باشد بررسی شد.

در این نشست تمامی نیازهای امنیتی شناسایی شده و بستر مناسب برای برگزاری موفق این ماموریت وزارتخانه در خصوص امنیت و سلامت زائران دو استان کربلا و نجف و دیگر اماکن مقدس فراهم شده و طرح‌های مناسبی برای تسهیل عبور و مرور زائران ارائه شد.

عقیل المسعودی،‌رئیس کمیته امنیتی استانداری کربلا نیز از مشارکت 30 هزار نیروی امنیتی و حضور گسترده داوطلبان مردمی در مرزهای این استان در روز عاشورا خبر داد و اعلام کرد: تدابیر ویژه‌ای برای تامین امنیت زائران در سالروز شهادت امام حسین (ع) انجام شده و 30 هزار نیروی امنیتی در این عملیات شرکت خواهند کرد.

طبق آمار سال گذشته، نزدیک به 20 میلیون‌ زائر عراقی، عرب و خارجی از 60 کشور مختلف به عراق می‌آیند.

محمد الحسینی یکی از نیروهای بخش خدمات بهداشتی نیز گفت: هلال احمر عراق با دیگر سازمان‌های مدنی و گروه‌های مذهبی همکاری‌های خود را آغاز کرده و بروشورهای بهداشتی را در تمامی مسیرها منتشر کرده است.

احمد الردینی، سخنگوی وزارت بهداشت عراق نیز اعلام کرد: این وزارتخانه در طول ماه محرم به ویژه اربعین حسینی تمام تلاش خود را برای ممانعت از انتشار بیماری کرونا انجام می‌دهد.

انتهای پیام

کد N994047

وبگردی