آفتاب

هلاکت و زخمی شدن 300 تروریست در حومه لاذقیه/پیشروی ارتش در حومه جنوبی حلب

هلاکت و زخمی شدن 300 تروریست در حومه لاذقیه/پیشروی ارتش در حومه جنوبی حلب

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در مناطق مختلف صدها تروریست را در حومه لاذقیه به هلاکت رسانده و زخمی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع نظامی سوری تاکید کرد که در عملیات ارتش که مورد حمایت جنگنده‌ها در حومه شمالی لاذقیه در مرز با ترکیه است صدها تن از تکفیری‌های تروریست کشته و زخمی شدند.

این منبع در مصاحبه با سانا عنوان داشت: عملیات ارتش با کمک گروه‌های دفاع مردمی شب گذشته و صبح امروز در مقرهای تروریست‌ها در ناحیه نبله و تپه‌های کوهستانی در شمال شرق شهر لاذقیه متمرکز بود. در عملیات 300 تروریست به هلاکت رسیده و زخمی شدند.

در همین حال پایگاه اینترنتی العهد گزارش داد که ارتش سوریه روستای الوضیحی در حومه جنوبی حلب را تحت کنترل خود درآورد و تعدادی از تروریست‌ها را به هلاکت رسانده و زخمی کرد. ارتش سوریه با کنترل بر تپه حویز در جنوب غرب روستای الوضیحی توانست عملیات نظامی خود در حومه جنوب غرب حلب را تکمیل کند.

همزمان گروه‌های تروریستی در شبکه‌های اجتماعی اذعان کرد که تلفات و خسارت‌های شدیدی را دیده و اسامی کشته‌های خود را منتشر کردند.

از سوی دیگر، یگان‌های ارتش سوریه در فرودگاه دیرالزور ظرف 24 ساعت گذشته 18 تروریست داعش را به هلاکت رساندند.

در حومه دمشق نیز یگان‌های ارتش سوریه مقرهای تروریست‌ها را در روستای نولة در غوطه شرقی منهدم کردند و این امر پس از مدت کوتاهی از آغاز عملیات صورت گرفت و چندین تونل تروریست‌ها که از آن‌ها برای آمد و شد از منطقه‌ای به منطقه دیگر و انتقال سلاح استفاده می‌کردند، شناسایی شد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که غیرنظامیان سوری ساکن در مناطق تحت تصرف داعش به نیروهای هوایی روسیه کمک‌ می‌کنند و اطلاعاتی را پیرامون فعالیت‌های این گروه و مقرهای نیروهایش ارائه می‌دهند.

ایگور کوناشینکف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در کنفرانس خبری عنوان داشت: ساکنان مناطقی که افراد مسلح موقتا تحت تصرف درآورده‌اند بسیاری اطلاعات در این زمینه ارائه می‌دهند و به سازمان اطلاعات سوریه در مورد فعالیت‌ تروریست‌ها خبر می‌دهند. پس از دریافت این اطلاعات نیروهای هوایی روسیه آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد و پس از آن تصمیم برای هدف قرار دادن این مواضع گرفته می‌شود.

جنگنده‌های روسی از آغاز عملیات خود، 456 مقر تروریست‌ها را در سوریه هدف قرار داده‌اند که در بین آن‌ها 380 مقر داعش هدف قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N994046

وبگردی