آفتاب

عریقات: مذاکره با اسرائیل به شکل سابق غیر ممکن است

عریقات: مذاکره با اسرائیل به شکل سابق غیر ممکن است

مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام مخالفت خود برای از سر‌گیری مذاکرات با طرف اسرائیلی طبق روال قبل، از شورای امنیت خواست ملاک‌ها و اصول راه‌حلی دائمی برای این درگیری را مشخص کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: بازگشت به مذاکرات با "اسرائیل" به شکل سابق دیگر امکان ندارد چراکه این مذاکرات کاری بیهوده است.

عریقات در ادامه شروطی برای هرگونه مذاکره در آینده با طرف اسرائیلی تعیین کرد و گفت: ما از شورای امنیت دعوت می‌کنیم قطعنامه‌ای که شامل ملاک‌ها و اصول راه‌حل دائمی برای پایان درگیری‌ها باشد، تصویب کند. این قطعنامه باید ضامن تشکیل کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای 1967 و پایتختی قدس شرقی، حل مشکل پناهندگان، تعیین جدول زمانی برای عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی، توقف شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی همزمان با اجرای مذاکرات با هدف اجرای برنامه زمانی پایان اشغالگری و عقب‌نشینی اشغالگران از اراضی اشغالی فلسطین باشد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا روزهای پنج‌شنبه و جمعه گذشته با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد.

کری در این دیدار از هر دو طرف خواست در راستای بازگرداندن آرامش به اراضی اشغالی و فلسطین گام بردارند.

انتهای پیام

کد N993988

وبگردی