آفتاب

سازمان ملل: ناامیدی از حل بحران پناهجویان سوری را به اروپا سوق داده

سازمان ملل: ناامیدی از حل بحران پناهجویان سوری را به اروپا سوق داده

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با اشاره به افزایش تعداد پناهجویان سوری تاکید کرد:ناامیدی از حل بحران سوریه عامل مهاجرت پناهجویان سوری به اروپا است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز،‌ والری آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد: سازمان ملل تمام تلاش خود را برای ارائه کمک‌های انسانی به پناهجویان سوری انجام داده است اما در طول چهار سال گذشته اوضاع سوریه وخیم‌تر شده و خشونت‌ها علیه زنان و تعداد کودکانی که مدرسه را رها کرده‌اند، افزایش یافته است.

وی گفت: ناامیدی از حل بحران باعث شده اتباع سوریه به قیمت از دست دادن جان، تلاش کنند خود را به اروپا برسانند.

آموس درباره بحران پناهجویان نیز گفت: افزایش تعداد پناهجویان بار سنگینی بر دوش کشورهای همسایه سوریه از جمله لبنان، اردن، عراق و ترکیه را گذاشته است. اکنون ما شاهد آن هستیم پناهجویانی که امیدوار بودند با حل بحران سوریه به خانه‌های خود بازگردند، به قدری ناامید شده‌اند که حاضرند زندگی خود را برای مهاجرت به اروپا به خطر بیندازند.

پس از آنکه برخی کشورها آمادگی خود را برای پذیرش پناهجویان اعلام کردند، ده‌ها هزار سوری برای فرار از درگیری‌ها درخواست پناهندگی کردند در این میان هزاران تن از جمله تعداد زیادی از کودکان سوری حین عبور از دریای مدیترانه غرق شدند. این در حالی است که طرف‌های بین‌المللی از کوتاهی کشورهای عربی در همکاری برای حل بحران پناهجویان سوری به شدت انتقاد کردند.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه افزود: ما باید کشورهایی را که با سوریه همپیمانند به میز مذاکره فراخوانده و از روند انتقال سیاسی حمایت کنیم.

استفان اوبراین، مسئول کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل نیز اعلام کرد درگیری‌های خونین در سوریه پیچیدگی کار کمک‌رسانی به میلیون‌ها نیازمند در این کشور را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام

کد N993937

وبگردی