آفتاب

یکشنبه انتخاباتی در سوییس

یکشنبه انتخاباتی در سوییس

مردم سوییس امروز (یکشنبه) در حالی آرای خود را برای انتخابات پارلمانی این کشور به صندوق می اندازند که کشورشان با نگرانی های مربوط به قوانین مهاجرت و پناهجویان مواجه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که حزب اصی سوییس که حزب پوپولیست جناح راست ضد مهاجرت به نام "حزب مردم سوییس" است، اکثریت آرا را از آن خود می کند.

این تغییر که انتظارش نیز می رود در حالی صورت می گیرد که تعداد زیادی از مهاجران و آوارگان از طریق اروپا به دنبال ورود به سوییس هستند اگرچه این کشور حوزه آلپ هنوز آنچنان که باید چون کشورهای دیگر اروپایی گریبانگیر بحران مهاجرت نشده است.

تقریبا نیمی از هشت میلیون جمعیت سوییس را اتباع خارجی، مهاجران و پناهندگان سیاسی تشکیل می دهند که مساله اصلی و نگران کننده در میان رای دهندگان محسوب می شود.

اما در جدیدترین نظرسنجی که توسط موسسه "gfs.bern" منتشر شد، آمده است که 48 درصد از شرکت کنندگان فکر می کنند مهاجرت مساله بسیار مهمی است که کشور با آن مواجه است. همچنین تنها 9 درصد از شرکت کنندگان مساله رابطه سوییس با اتحادیه اروپا را به عنوان موضوع بسیار مهم می دانستند.

رابطه با اتحادیه اروپا در نظرسنجی فوریه 2014 به شدت با کاهش محبوبیت در میان مردم این کشور مواجه شد و حتی حزب مردم سوییس تمایل خود را بابت محدود کردن ورود مهاجران از اتحادیه اروپا ابراز داشت.

این حزب در آخرین نظرسنجی موفق شد تا 28 درصد رای شرکت کنندگان را از آن خود کند که از انتخابات 2011 که تنها 6 / 26 درصد بود، بیشتر است. انتظار می رود حزب سوسیالیست‌ها که دومین حزب بزرگ در سوییس است،‌ موفق شود از 7 / 18 درصد رایی که چهار سال قبل به دست آورده بود، بالاتر برود.

لیبرال ها نیز که در جایگاه سوم قرار دارند،‌ می توانند از 1 / 15 درصد آرایی که در 2011 کسب کرده بودند، فراتر بروند.

حوزه های رای گیری در ساعات مختلف در سراسر کشور باز شده‌اند و در ظهر بسته می شوند. همچنین اکثر روند رای گیری توسط ادارات پست و اینترنتی صورت می گیرد. مردم باید نمایندگان خود را برای 246 کرسی در پارلمان سوییس برگزینند.

انتهای پیام

کد N993885

وبگردی