آفتاب

کاهش شدید حمایت‌ها از نتانیاهو در نتیجه انتفاضه قدس

کاهش شدید حمایت‌ها از نتانیاهو در نتیجه انتفاضه قدس

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در "اراضی اشغالی" از کاهش شدید حمایت صهیونیست‌ها از بنیامین نتانیاهو در نتیجه انتفاضه قدس و درگیری‌های اخیر در کرانه باختری حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نتایج نظرسنجی که توسط شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی صورت گرفت نشان داد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تنها از حمایت 15 درصد از صهیونیست‌ها برخوردار است.

در مقابل، حمایت‌ها از آویگدور لیبرمن، رئیس تندروی حزب راست‌گرای "اسرائیل بیت نو" طی یک هفته از 22 درصد به 29 درصد افزایش یافته است و این نشانگر رشد افراطی‌گرایی در داخل جامعه صهیونیستی است.

از سوی دیگر، 72 درصد از صهیونیست‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، از عملکرد نتانیاهو در مقابله با انتفاضه جدید فلسطین ابراز نارضایتی کرده و لیبرمن را فرد مناسب‌تری برای پایان دادن به انتفاضه قدس معرفی نمودند.

نظرسنجی شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین نشان داد که حمایت از "نفتالی بنت" رئیس حزب "خانه یهودی" از 17 درصد به 11 درصد کاهش یافته و گابی اشکنازی، نوزدهمین رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی هم از حمایت تنها 9 درصدی برخوردار است.

گفتنی است که اراضی اشغالی فلسطین از آغاز ماه اکتبر جاری به خاطر تجاوزات مکرر صهیونیست‌ها به مسجد مبارک الاقصی شاهد درگیری‌های شدید میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیستی است و تاکنون ده‌ها عملیات مقاومتی علیه صهیونیست‌ها صورت گرفته که منجر به هلاکت هفت صهیونیست و زخمی شدن بیش از 100 تن دیگر شده است.

همچنین در جریان انتفاضه قدس بیش از 40 فلسطینی شهید و صدها تن زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

کد N993815

وبگردی