آفتاب
نشست مطبوعاتی مشترک ولایتی و وزیر خارجه لبنان

ولایتی: ایران در زمینه اجرای مقررات و تصمیمات برجام هیچ ابهامی ندارد

ولایتی: ایران در زمینه اجرای مقررات و تصمیمات برجام هیچ ابهامی ندارد

علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان پس از انجام دیدار مشترک در جمع خبرنگاران حضور یافتند و به تشریح جزئیات این دیدار و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران پرداختند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست مطبوعاتی مشترک جبران باسیل با اشاره به پیشرفت ایران در عرصه‌های گوناگون در بخشی از سخنان خود به موضوع مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: اکنون تروریسم به عنوان یک تهدید جهانی پیش روی کشورها قرار گرفته و ملت‌ها باید با آن مقابله کرده و آن را ریشه‌کن کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه از قدرت لازم برای ریشه کردن تروریسم برخوردار هستند و با همکاری یکدیگر می‌توانند با آن مقابله کنند، ادامه داد: در کنار مبارزه با تروریسم باید به موضوع توسعه و پیشرفت کشورهای‌مان توجه کنیم و در این مسیر گام برداریم.

وی با بیان اینکه ایران با پیشرفت‌های خود در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه‌های علمی وارد مرحله جدیدی شده و ما می‌توانیم از این توانمندی‌ها استفاده کنیم در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: لبنان به عنوان عضوی از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با تروریسم از دیگر ائتلاف‌های موجود که برای مبارزه با تروریسم تشکیل شده‌اند دعوت می‌کند که با یکدیگر همکاری کنند به نحوی که همگان در امر مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست مطبوعاتی علی اکبر ولایتی نیز با تأکید بر اینکه خط جریان مقاومت از ایران شروع می‌شود گفت: زنجیره مقاومت از یک سو در برابر صهیونیست‌ها ایستاده و از سوی دیگر در حال مبارزه با تروریسم است و این یک زنجیره مشترکی است.

ولایتی همچنین به روابط ایران و لبنان اشاره کرد و گفت: در این دیدار تأکید بر این شد که باید روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف گسترش پیدا کند چرا که گسترش این ارتباط به نفع دو کشور است و این روابط می‌تواند تبدیل به نمونه و الگویی جهت روابط با دیگر کشورها شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ان‌شاءالله به زودی دولت سوریه در مبارزه با تروریسم به موفقیت دست پیدا می‌کند ادامه داد: مقابله با تروریسم باید به صورت منطقه‌ای باشد و این مبارزه در عراق نیز دنبال شود.

این دیپلمات سابق کشورمان با تأکید بر اینکه تروریست‌ها چشم به لبنان نیز دارند ولی به خاطر رشادت‌های جریان مقاومت و مردم لبنان از نفوذ و دستیابی به لبنان ناامید شده‌اند در بخش دیگری از صحبت‌های خود، افزود: ما امیدواریم که هرچه زودتر شرایطی فراهم شود که انتخابات ریاست جمهوری در لبنان برگزار شود و مردم این منطقه بتوانند فرد مورد نظر خود را برای این سمت انتخاب کنند.

ولایتی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارتباط با بحث برجام گفت: این موضوع روند خود را در مجلس شورای اسلامی طی کرده است و مرحله اجرای برجام به زودی آغاز می‌شود و باید دید که غربی‌ها و آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل می‌کنند و یا در آن ان‌قلت وارد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران به عهد خود وفا کرده است و باید منتظر بود که طرف‌های مقابل چگونه عمل می‌کنند در بخشی از سخنان خود، گفت: ایران هیچ ابهامی در زمینه اجرای مقررات و تصمیماتی که باید بگیرد در داخل کشور ندارد و باید دید که آیا آمریکایی‌ها و غربی‌ها می‌توانند در روزها و هفته‌های آینده حسن نیت خود را نشان می‌دهند و یا اینکه می‌خواهند مثل گذشته کاری کنند که حسن نیت مردم ایران نسبت به آنها بیش از گذشته دچار خدشه شود و بی‌اعتمادی‌شان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

کد N993742

وبگردی