آفتاب

تشریح فعالیت‌های مذهبی در زندان‌ها در ماه محرم

تشریح فعالیت‌های مذهبی در زندان‌ها در ماه محرم

رییس اداره فرهنگی و هنری سازمان زندان‌ها گفت: با شروع ایام عزاداری سالار شهیدان در زندان‌های سراسر کشور مراسم عزاداری برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ربانی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره برنامه‌های سازمان زندان‌ها در ایام ماه محرم گفت: هر ساله در زندان‌های سراسر کشور مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان برگزار می‌شود. امسال نیز زندانیان با اشتیاق در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: سیاه‌پوش کردن زندان‌ها از جمله اقداماتی است که زندانیان با فرا رسیدن ماه محرم انجام می دهند و خود را برای عزاداری اباعبدالله ‌الحسین (ع) آماده می‌کنند.

رییس اداره فرهنگی و هنری سازمان زندان‌ها بیان کرد: از اولین روز ماه محرم هیات‌های سوگواری سالار شهیدان تحت عنوان «هیات‌های محبان اهل بیت (ع)» در زندان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود. همچنین در این مراسم زیارت عاشورا توسط خود زندانیان قرائت می‌شود.

ربانی خاطرنشان کرد: روحانیونی که به عنوان امام جماعت در زندان‌ها مستقر هستند در این ایام سخنرانی‌های مذهبی خواهند داشت و زندانیان از این سخنرانی‌ها بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام

کد N993731

وبگردی