آفتاب

ادامه حملات ائتلاف متجاوز عربی به یمن و حمله انصارالله به پایگاه‌های عربستان

ادامه حملات ائتلاف متجاوز عربی به یمن و حمله انصارالله به پایگاه‌های عربستان

همزمان با ادامه حملات ائتلاف متجاوز عربی به پایگاه‌های انصارالله و نیروهای علی عبدالله صالح، منابع یمنی از حمله زمینی گسترده حوثی‌ها و ارتش یمن به شهر نجران عربستان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه رأی الیوم، جنگنده‌های متجاوز سعودی در ادامه حملات خود علیه مردم یمن، پادگان النهدین و مجتمع کاخ‌های ریاست جمهوری در جنوب صنعاء را بمباران کردند که موجب انفجارهای مهیب در پایتخت شد. انصار الله و ارتش یمن نیز در مقابل حملاتی را علیه نیروهای ائتلاف متجاوز انجام دادند.

به گفته منابع محلی در صنعاء، جنگنده‌های عربستان منطقه "سنحان"، زادگاه علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن و پایگاه‌های حوثی‌ها در منطقه "بلاد الروس" در جنوب پایتخت را بمباران کردند.

منابع نزدیک به انصارالله نیز اعلام کردند که حوثی‌ها و ارتش یمن روز شنبه حمله زمینی گسترده‌ای را علیه پایگاه‌های نظامی سعودی در شهر نجران عربستان انجام دادند که با حمله بالگردهای آپاچی عربستان مواجه شدند.

به گفته این منابع، نیروهای مردمی چندین کیلومتر به داخل خاک عربستان نفوذ کردند. طی حمله حوثی‌ها و ارتش یمن به پایگاه "الطلعه" عربستان تعدادی از سربازان عربستانی کشته شدند و سه خودروی زرهی آن‌ها منهدم شد.

همچنین ارتش یمن و کمیته های مردمی حملات موشکی به پایگاه‌های "الحامضه" و "کعب الجابری" در شهر جیزان انجام دادند.

در همین راستا منابع یمنی اعلام کردند که 30 تن از نیروهای وفادار به هادی در حمله اشتباهی ائتلاف عربی به یکی از پایگاه‌هایشان در جنوب یمن کشته شدند. به گفته این منابع 40 تن دیگر از این نیروها در حمله هوایی به منطقه‌ای بین استان‌های لحج و تعز زخمی شدند.

حملات ائتلاف متجاوز سعودی و درگیری میان انصارالله و نیروهای متجاوز درحالی ادامه دارد که هنوز مذاکرات سیاسی برای حل بحران راه به جایی نبرده و موعدی برای دور بعدی مذاکرات نیز به دلیل کارشکنی‌های دولت مستعفی مشخص نشده است.

از سوی دیگر ده‌ها تن از دانش آموزان مدارس صنعاء با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل ادامه تجاوز عربستان به یمن و ویران کردن مدارس را محکوم کردند.

کودکان تظاهرکننده از سازمان ملل و جامعه جهانی خواستند تا برای توقف حملات ائتلاف و حمایت از مدارس در برابر جنایت‌های عربستان دست به کار شوند.

انتهای پیام

کد N993637

وبگردی