آفتاب

قدیروف: داعش در درجه اول برای مقابله با روسیه ایجاد شد

قدیروف: داعش در درجه اول برای مقابله با روسیه ایجاد شد

رهبر جمهوری چچن ضمن اعلام اینکه گروه تروریست داعش اول از همه برای مقابله با روسیه ایجاد شده، نسبت به تهدید این گروه تروریستی و جنگ داخلی سوریه برای امنیت روسیه هشدار داد.

رهبر جمهوری چچن ضمن اعلام اینکه گروه تروریست داعش اول از همه برای مقابله با روسیه ایجاد شده، نسبت به تهدید این گروه تروریستی و جنگ داخلی سوریه برای امنیت روسیه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن در جریان کنفرانسی خبری در گروزنی، مرکز چچن گفت: اگر فکر کنیم که بحران سوریه به سرعت حل خواهد شد و بر امنیت کشور ما تاثیر نخواهد گذاشت، اشتباه می‌کنیم. من مطمئنم که سرو کله داعش در روسیه پیدا خواهد شد. داعش در درجه اول برای مقابله با روسیه ایجاد شد.

وی همچنین پیشنهاد کرد، علیه تروریست‌ها و افرادی که سربازگیری کرده، اسلام را تحریف و قرآن را به غلط تفسیر می‌کنند، اشد مجازات اجرا شود.

قدیروف افزود: برای افرادی که سربازگیری کرده، اسلام را تحریف و قرآن را به غلط تفسیر می‌کنند و همچنین تروریست‌ها باید حکم اعدام اجرا شود. چنین افرادی حتی در زندان نیز رابط‌هایی دارند و به سربازگیری خود ادامه می‌دهند.

رئیس جمهوری خودمختار چچن که از دوستان نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه محسوب می‌شود، ضمن توصیه به دولت روسیه مبنی بر اینکه از محکومیت جامعه جهانی نترسد و اجرای حکم اعدام را از سر بگیرد، گفت: بسیاری از کشورها به هر حال علیه ما تحریم‌هایی اعمال کرده‌اند. غرب و اروپا یک کشور قوی نمی‌خواهند. آن‌ها کشوری می‌خواهند که بتوانند برای آن حکمرانی کنند، من معتقدم اگر لازم است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌تواند پیش نویس قانونی را درباره از سرگیری اجرای اعدام به دوما ارائه کرده و نمایندگان نیز از او حمایت خواهند کرد.

این در حالی است که دوما پیشتر اعلام کرد، تعلیق حکم اعدام را که در سال 1999 میلادی هم‌زمان با درخواست برای پیوستن به شورای اروپا وضع کرده بود، تغییر نخواهد داد.

رافائل مردانشین، یکی از اعضای دومای روسیه گفت: در حال حاضر مساله تعریف حکم اعدام از جمله حکم اعدام برای تروریسم مدنظر قرار ندارد.

اخیرا یکی از اعضای انجمن حزب کمونیست در دومای روسیه نیز اعمال حکم اعدام برای تروریست‌ها را به عنوان اقدامی برای حفاظت اجتماعی پیشنهاد کرده و گفت، این اقدام به کاهش تهدید تروریسم که در پی مشارکت روسیه در عملیات‌های ضد داعش در سوریه رو به افزایش است، کمک می‌کند.

انتهای پیام

کد N993618

وبگردی