آفتاب
عضو فراکسیون زاگرس‌نشین مجلس:

تفاهم دو دستگاه برای مشروعیت بخشی به پروژه غیرقانونی گلاب 2 است

تفاهم دو دستگاه برای مشروعیت بخشی به پروژه غیرقانونی گلاب 2 است

یک عضو فراکسیون زاگرس‌نشین مجلس مدعی شد: معاون وزیر نیرو و رییس سازمان محیط زیست در قالب تفاهم‌نامه‌ای درصدد مشروعیت بخشی به پروژه غیرقانونی تونل انتقال آب گلاب 2 هستند.

سید سعید زمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، گفت: در مسئله آب شاهد کم توجهی و بی‌درایتی سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو هستیم. دستگاه‌های مسئول به جای توجه به واقعیات طبیعی و منابع محدود آبی کشور با بی‌توجهی و سیاسی‌کاری تصمیم گیری می‌کنند.

وقتی آبی در زاینده‌رود وجود ندارد وزارت نیرو و سازمان محیط زیست در پی انتقال آب به استان‌های همجوار از کدام منبع آبی هستند؟ وقتی به آب سرچشمه‌های زاینده‌رود چشم دوخته شده معلوم است که این رودخانه به لجن‌زار مبدل می‌شود. با برداشت غیرقانونی از سرچشمه‌های زاینده رود اکوسیستم این رودخانه و مناطق پیرامونی دستخوش تغییرات سیستمی می‌شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس متذکر شد: معاون وزیر نیرو و رییس سازمان محیط زیست در قالب تفاهم‌نامه‌ای در صدد مشروعیت بخشی به پروژه غیرقانونی تونل انتقال آب گلاب 2 هستند؛ در حالی که این پروژه براساس اعلام دستگاه‌های امنیتی و نظامی خلاف قانون دانسته شده است علاوه بر آن این پروژه مطالعات زیست محیطی و مصوبه کمیسیون ماده 215 ندارد. با وجودی که وزیر نیرو چند ماه دستور توقف ساخت تونل گلاب 2 را صادر کرده بود اما برخی لابی‌گری‌ها و قانون‌شکنی‌ها موجب تداوم این پروژه شده است.

انتهای پیام

کد N993532

وبگردی