آفتاب
امیر اسماعیلی:

سناریوهای از قبل پیش‌بینی نشده در رزمایش محرم اجرا می‌شود

سناریوهای از قبل پیش‌بینی نشده در رزمایش محرم اجرا می‌شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انواع سامانه‌های موشکی ارتفاع پایین و متوسط، سامانه‌های توپخانه‌ای و موشک‌های دوش‌پرتاب کارایی خود را علیه پهپادهای دشمن که سرعت متفاوتی دارند را به نمایش می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه بازدید از یگان‌های پدافند هوایی حاضر در رزمایش محرم در جمع خبرنگاران افزود: انواع سامانه‌های شنود و رادارهای هوشمند نیز در این رزمایش حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه پدافند هوایی در این رزمایش مأموریت پشتیبانی از سایر نیروها را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه‌های از پیش تعریف شده رزمایش ما شاهد اجرای سناریوهای از قبل پیش‌بینی نشده خواهیم بود تا آمادگی نیروها را بسنجیم.

امیراسماعیلی همچنین خاطرنشان کرد: در طول رزمایش چنانچه اعلام شود که مرکز فرماندهی یا کنترل منهدم شده است ما باید یک سامانه فرماندهی هوشمند دیگر را جایگزین کنیم. به همین منظور ما سامانه فکور را که یک سامانه کنترل هوشمند است و در رزمایش سال گذشته ارتش مورد استفاده قرار گرفته است را در نظر گرفته‌ایم تا جایگزین کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش همچنین با اشاره به اینکه سامانه باور 373 در این رزمایش مورد استفاده قرار نمی‌گیرد خاطرنشان کرد: این سامانه تا پایان سال 94 نهایی خواهد شد.

وی یکی از ویژگی‌های این رزمایش را حضور نیروهای جوان پدافند در کنار سایر نیروها برای انتقال تجربیات فرماندهان پدافند ذکر کرد.

امیراسماعیلی در پایان افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های این رزمایش این است که نیمی از کشور به صورت مستقیم و تمام کشور نیز به خاطر یکپارچه بودن شبکه پدافند هوایی درگیر رزمایش خواهد شد.

انتهای پیام

کد N993522

وبگردی