آفتاب
یک مدرس حوزه:

شناخت و آموختن فرهنگ اسلامی نیاز جامعه است

شناخت و آموختن فرهنگ اسلامی نیاز جامعه است

یک مدرس حوزه علمیه امام صادق (ع) استان زنجان گفت: متاسفانه امروزه کارهایی که در عرصه فرهنگ اسلامی انجام می‌گیرد با کاستی مواجه است و باید کارهای قوی و جدی انجام شود.

حجت‌الاسلام ناصر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: در جامعه ارگان‌هایی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مسئول ترویج و تبیین فرهنگ اسلامی ه‍ستند که با توجه به تخصیص بودجه، برنامه‌ریزی‌های فرهنگی صورت می‌گیرد که متاسفانه با کاستی در این حوزه مواجه هستیم، چراکه این برنامه کافی نیست و باید کارهای قوی‌تری انجام گیرد.

وی افزود: داشتن مدیریت علمی در برنامه‌های فرهنگی یکی از ضروریات این بخش محسوب می‌شود که فرهنگ باید یک تعریف مشخص برای عموم‌ جهت پذیرش آن داشته باشد تا مردم با کسب آگاهی نسبت به این موضوع در مسیر عمل به آن قرار گیرند.

محمدی تصریح کرد: متاسفانه امروز مردم فهم درستی از فرهنگ اسلامی در جامعه ندارند و این وظیفه ارگان‌هاست که باید اقدامات لازم را در جهت تبیین درست آن در جامعه انجام دهند. در ابتدا باید شناخت کافی و درست از فرهنگ اسلامی صورت گیرد و بعد آن را آموخته و به عموم افراد انتقال دهیم.

این مدرس حوزه در ادامه یادآور شد: قرآن و عترت دو اصل مهم فرهنگ اسلامی تلقی می‌شود که هر آنچه از این فرهنگ استخراج شده از این دو منبع مهم اسلامی بوده است و اگر خارج از آن باشد خارج از اسلام است و باید مقابل آن ایستاد.

وی افزود: در جامعه فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت از مهم‌ترین فرهنگ اسلامی به‌شمار می‌آید که متاسفانه امروز شاهد کمرنگ شدن این فرهنگ در جامعه هستیم. استفاده غلط و رواج سخنان بی‌ریشه و اساس که بیشتر مربوط به این فرهنگ می‌شود باعث آسیب به فرهنگ مقاومت و ایثار در جامعه شده است که باید با ارائه برنامه‌های درست مقابل توطئه دشمن بایستیم.

محمدی خاطرنشان کرد: برای استفاده و بهره‌مندی از یک تکنولوژی که به بازار می‌آید ابتدا باید فرهنگ استفاده از آن در بین مصرف‌کنندگان معرفی شود تا پس از ورود این تکنولوژی دچار سردرگمی نشویم و با استفاده غلط آسیب به فرهنگ چند ساله کشورمان نزنیم که اگر این چنین باشد باید به خاطر عملکردمان پاسخ‌گوی آیندگان باشیم.

انتهای پیام

کد N993416

وبگردی