آفتاب

آغاز انتخابات پارلمانی مصر

آغاز انتخابات پارلمانی مصر

میلیون‌ها مصری امروز (یکشنبه) برای شرکت در اولین مرحله از انتخاب اعضای نخستین پارلمان این کشور از زمان روی کار آمدن عبدالفتاح سیسی به پای صندوق‌های رأی رفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، انتخابات پارلمانی مصر از روز شنبه در خارج از این کشور آغاز شد و امروز (یکشنیه) و فردا (دوشنبه) در داخل مصر برگزار می‌شود.

این انتخابات، اولین انتخابات پارلمانی مصر پس از روی کار آمدن عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و اصلاح قانون مربوط به انتخابات است و در 14 استان در داخل این کشور پی‌گیری شود.

دور دوم انتخابات در مرحله اول نیز قرار است روزهای 26 و 27 اکتبر در خارج از مصر و 27 و 28 اکتبر جاری در داخل این کشور برگزار شود.

مرحله دوم انتخابات نیز در 13 استان مصر از جمله استان‌های قاهره، سیناء و سوئز در تاریخ 21 و 22 نوامبر در خارج و 22 و 23 در داخل این کشور برگزار می‌شود. دور دوم مرحله دوم نیز در 30 نوامبر و یکم دسامبر در خارج کشور و یکم و دوم دسامبر در داخل مصر برگزار خواهد شد.

پارلمان جدید که مدت فعالیت آن پنج سال است شامل 568 عضو است. تعداد رأی دهندگان واجد شرایط در داخل مصر به حدود 55 میلیون و 600 هزار تن می‌رسد.

روز شنبه همزمان با آغاز انتخابات پارلمانی در خارج از مصر اخوان المسلمین تظاهرات گسترده ای را برگزار کرده و خواهان سرنگونی نظام حاکم شدند.

انتهای پیام

کد N993409

وبگردی