آفتاب
عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان:

استفاده ابزاری از عاشورا با اصل پیام امام حسین(ع) در تضاد است

استفاده ابزاری از عاشورا با اصل پیام امام حسین(ع) در تضاد است

یک عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اعتقاد دارد که سیاسی کاری و استفاده ابزاری از واقعه عاشورا با اصل پیام امام حسین (ع) در تضاد است.

رضا شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، درباره پیام برخی علما مبنی بر پرهیز از سیاسی کاری در منابر امام حسین (ع) اظهار کرد: سیاسی بازی، سیاسی کاری و استفاده ابزاری از واقعه عاشورا با اصل پیام امام حسین (ع) در تضاد است و همه وظیفه دارند در این زمینه هشدار بدهند و تلاش کنند جایگاه ملی، مذهبی و وحدت بخش عاشورا همواره حفظ شود.

وی با بیان اینکه واقعه عاشورا از دو بعد قابل بررسی است یادآور شد: قیام امام حسین(ع) آغاز یک حرکت دینی است که بر مبنای آن یک پیشوای دینی برای اصلاح امور، امر به معروف ، نهی از منکر و اصلاح انحرافات قیام کرد، بنابر این یک حرکت اصلاح طلبانه دینی برای بهبود اوضاع مسلمین به حساب می آید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: در بعد دیگر نمی توان از وجه سیاسی قیام امام حسین (ع) غافل شد. مخاطب امام حکومت جائر یزید است که یک حکومت ناحق به حساب می آید و وظیفه اما حسین (ع) اعتراض به این وضع نابسامان است پس این قیام از منظر سیاسی قابل بحث است.

وی اضافه کرد:‌بسیاری از قیامهای آزادی خواهانه تشیع از جمله انقلاب اسلامی ما متاثر از این حرکت تاریخی است، بنابراین سیاست زدایی از چنین واقعه مهمی امکان پذیر نخواهد بود و فکر می کنم منظور علمای بزرگوار ما هم پرهیز از سیاسی کاری و سوء‌استفاده ازقیام عاشورا برای تصفیه حسابهای جناحی و سیاسی است.

شریفی با اشاره به عظمت واقعه عاشورا تاکید کرد:‌سوء‌استفاده های جناحی به پیام عاشورا ضربه می زند. متاسفانه سابقه داشته که برخی مداحان مسائل سیاسی جناحی را در منابر مطرح کرده اند و به نفع و یا علیه گروه سیاسی خارجی موضع گیری داشته اند که این کار مشکلاتی را به وجود آورده است و برخی مداحان را از جایگاه وحدت بخششان تنزل داده و دیگر نمی توان برای آن‌ها اعتبار ملی قائل بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما در کشوری هستیم که به برکت انقلاب اسلامی اصول اسلامی درآن جاری‌ست و بهترین کار این است که از چنین وقایعی برای بهبود امور استفاده کنیم. قیام امام حسین (ع) به عنوان نماد آزادی خواهی در تاریخ است و می تواند منشا وحدت برای آزادی خواهان باشد.

این عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پایان گفت:‌مراسم مذهبی به خصوص ماه محرم شوری را در کشور ایجاد می‌کند که می توان از‌آن برای تقویت بنیان های مذهبی و حس همکاری و ایجاد وحدت ملی استفاده کرد و اختصاص دادن آن به یک جریان خاص و ایجاد اختلاف ، آفت مهمی برای آن به حساب می آید.

انتهای پیام

کد N993404

وبگردی