آفتاب

چرا زاکانی دروغ گفت؟

چرا زاکانی دروغ گفت؟

روزنامه ایران نوشت: کاظم جلالی رئیس فراکسیون اکثریت اصولگرایان درباره حواشی روز جزئیات طرح برجام توضیحات تازه ای داد و گفت: رئیس مجلس در روز بررسی کلیات طرح برجام با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی تماس تلفنی داشته است.

در جلسه یکشنبه هفته پیش و در جریان بررسی کلیات طرح اجرای برجام، علیرضا زاکانی، روایت رئیس مجلس درباره نشست با دبیر شورای عالی امنیت ملی را نپذیرفت و مدعی شد که دبیرخانه این شورا با طرح در دستور کار مخالف است. علی لاریجانی برای لحظاتی از صحن خارج شد و وقتی به جایگاه هیأت رئیسه برگشت، کاظم جلالی گوشی همراه خود را به وی داد و لاریجانی هم صحبت کرد. حال جلالی رئیس فراکسیون اکثریت مجلس می گوید که رئیس مجلس با شمخانی صحبت کرده است. 

نماینده شاهرود افزود: یکی از ایرادهایی که به این دوستان وارد است، این است که مرتب تلاش می‌کردند آقای لاریجانی در جلسات غیرعلنی هماهنگی‌های پشت صحنه را ذکر کند. این دوستان تعمد داشتند، می‌خواستند در جلسه علنی از آن هماهنگی‌ها نام ببرند. این هم از عجایب است؛ در جلسه غیرعلنی بارها صحبت می‌شد که نامی از اشخاص در جلسه علنی برده نشود، ولی باز عکس آن عمل می‌شد. اینها تعمدی برای مستندسازی داشتند. آقای دکتر لاریجانی مجدداً با آقای شمخانی صحبت کرد و گفت که ما با هم هماهنگ کردیم یا نکردیم؟ که ایشان گفت هماهنگ شده است و در همان جا هم به دوستان گفته شد که این هماهنگی‌ها انجام شده است. این تماسی بود که آقای دکتر لاریجانی با آقای شمخانی داشت.

2727

 

 

 

کد N993355

وبگردی