آفتاب
جان کری:

ایران از برجام منحرف شود منتظر عواقب باشد

ایران از برجام منحرف شود منتظر عواقب باشد

جان کری در بیانیه ای در سایت وزارت خارجه آمریکا درباره برجام می نویسد: توافق هسته ای با ایران برای وضعیت آشفته خاورمیانه بهتر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای که در این سایت منتشر شد اعلام کرد که در صورتی که ایران به مفاد توافق هسته ای پایبند نباشد دوباره تحریم ها اعمال خواهد شد.

در بیانیه وزارت خارجه به نقل از جان کری آورده شده است که سیاست خارجی آمریکا یک سیاست پویا و در حال تغییر است و در صورتی که ایران بخواهد از برجام منحرف شود باید منتظر عواقب آن باشد.

وزیر خارجه آمریکا به نظارت های شدید در تاسیسات هسته ای ایران اشاره می کند و اعتقاد دارد که همیشه این نظارت ها برای پیشبرد توافق لازم است و اگر لازم باشد از روشهای دیگر هم استفاده خواهند کرد.

وی به مقامات ایرانی پیشنهاد کرد که به توافق هسته ای با قدرت های جهانی عمل کنند و هیچ سوالی درباره این توافق برای دو طرف باقی نگذارند و همانطور که در روند مذاکرات از سوی طرفهای ایرانی این مهم انجام شده بود.

در این بیانیه توافق هسته ای یک حادثه تاریخی ارزیابی شده است که به غیر از آمریکا برای کشورهای دیگر هم یک اتفاق مهم محسوب می شود. بر اساس این توافق همه مسیرهای احتمالی رسیدن ایران به سلاح هسته ای مسدود خواهد شد.

جان کری در این بیانیه نوشت: خاورمیانه منطقه ای آشفته و بحران زده است و اگر ایران هم به سلاح هسته ای دست پیدا می کرد اوضاع از این هم بدتر می شد. توافق هسته ای با ایران یک راه حل مناسب برای منع این روند و زمینه ساز ثبات در خاورمیانه خواهد بود.

به نظر وزیر خارجه آمریکا کشورهای منطقه خاورمیانه به خصوص متحدان آمریکا با توافق هسته ای امنیت بیشتری نسبت به گذشته خواهند داشت.

وی به بحران سوریه نیز اشاره کرد و از دولت روسیه خواست همکاری های خود را با دولت آمریکا بیشتر کند.

کد N993220

وبگردی