آفتاب
معاون اول رییس جمهور:

در پساتحریم، ایران مشارکتی فعال در تامین گاز جهان خواهد داشت

در پساتحریم، ایران مشارکتی فعال در تامین گاز جهان خواهد داشت

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ایران غنی‌ترین ذخایر گازی جهان دارد، گفت: ایران آمادگی دارد در دوران پس از تحریم، با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی، مشارکتی فعال در تأمین نیازهای گاز جهان داشته باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسحاق جهانگیری عصر امروز (شنبه) در دیدار با محمدحسین عادلی دبیر کل مجمع صادرکنندگان گاز (اوپک گازی)، تحولات دو سال اخیر سازمان و ارتقاء جایگاه بین المللی آن را مثبت و قابل تقدیر ارزیابی کرد و افزود: اقدامات این سازمان و به ویژه ابتکارات دبیرخانه در تکمیل مدل جهانی گاز و تدوین چشم انداز بازار تا سال 2040 و نیز تشکیل شورای فنی و اقتصادی، اقداماتی ارزنده و مثبت است.

جهانگیری اجلاس سران این سازمان که قرار است دوم آذر ماه سال جاری در تهران برگزار شود را پر اهمیت قلمداد کرد و آن را فرصتی برای تبادل نظر در بالاترین سطح در خصوص بازار گاز جهانی برشمرد.

عادلی دبیر کل ایرانی مجمع صادرکنندگان گاز نیز که در رأس هیأتی برای انجام هماهنگی برگزاری اجلاس سران سازمان در تهران و نیز شرکت در کنگرهی بین المللی نفت و انرژی به تهران آمده است، گزارشی از فعالیتهای سازمان و نیز بازار جهانی گاز و تحولات آینده­ی آن ارایه کرد.

انتهای پیام

کد N993167

وبگردی