آفتاب
سخنگوی وزارت دفاع روسیه:

پرواز پهپادهای شناسایی روسی بر فراز سوریه ادامه خواهد داشت

پرواز پهپادهای شناسایی روسی بر فراز سوریه ادامه خواهد داشت

سخنگوی وزارت دفاع روسیه بر ادامه پرواز پهپادهای این کشور بر فراز سوریه با هدف شناسایی مواضع تروریست ها در این کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز از ادامه استفاده از پهپادهای خود در سوریه با هدف شناسایی و جمع آوری اطلاعات تروریست ها تأکید کرد.

«ایگور کوناشنکو» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این باره گفت: می خواهم تأکید کنم که پهپادهای روسیه به رصد کردن اوضاع در سوریه در راستای شناسایی مواضع تروریست ها ادامه خواهند داد.

وزارت دفاع روسیه دیروز و به دنبال انتشار اخباری مبنی بر ساقط شدن یکی از هواپیمای روسی در نزدیکی مرز با ترکیه ضمن تکذیب این خبر، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تمامی جنگنده های روسی اعم از پهپادهای این کشور که در سوریه مشغول عملیات هستند، به پایگاه های خود بازگشته اند.

وی در این باره گفته بود: تمامی هواپیماهای جنگی روسیه از جمله هواپیماهای بدون سرنشین روسی پس از اتمام موفقیت آمیز مأموریت های محوله، صحیح و سالم به پایگاه های خود بازگشته و اکنون به طور عادی به کار خود ادامه می دهند.

روز گذشته، ستاد مشترک ارتش ترکیه با انتشار چند عکس، در بیانیه ای اعلام کرده بود که پدافند هوایی این کشور یک فروند هواپیمای ناشناس را در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه مورد هدف قرار داده است.

به گزارش مهر، روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر  سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند.

گفتنی است، مقامات روسیه با استناد به قطعنامه تعریف تجاوز مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود.

کد N993149

وبگردی