آفتاب

تفاوت «محرم» با سایر رزمایش‌ها از زبان جانشین فرمانده نزاجا

تفاوت «محرم» با سایر رزمایش‌ها از زبان جانشین فرمانده نزاجا

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تفاوت رزمایش محرم با سایر رزمایش‌ها این است که نیروی زمینی با یگان‌های واکنش سریع خود وارد این رزمایش شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) امیر سرتیپ کیومرث حیدری در منطقه رزمایش محرم ارتش که مرحله نهایی آن در روزهای 27 و 28 مهرماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش با توجه به تهدیدهای آینده کشور، یگان‌های واکنش سریع را ایجاد کرده است.

وی افزود: یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی از نظر نیروی انسانی، فناوری دفاعی،‌ تحرک، قدرت واکنش و توان نقل و انتقال منحصر به فرد بوده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دورترین نقاط مرزی منتقل شده و با دشمن درگیر می‌شوند. یعنی در حدود 4 ساعت این یگان‌ها می‌توانند به دورترین نقاط مرزی منتقل شوند.

امیرحیدری در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: همه تجهیزات یگان‌های واکنش سریع بومی شده است و افراد این یگان‌ها از بین بهترین‌ها انتخاب می‌شوند. تجهیزات این یگان‌ها در اختیار سایر یگان‌ها نیست. به طور مثل آر پی چی 29 که یک موشک متحرک است توسط یک نفر در این یگان‌ها حمل می‌شود. سایر یگان‌های نیروی زمینی صاحب آرپی چی 27 بوده ولی فقط یگان‌های واکنش سریع دارای آرپی چی 29 هستند. همچنین نیروهای این یگان ها همه پایور بوده و ما سرباز وظیفه در میدان‌ها نداریم.

امیر حیدری در ادامه با اشاره به اینکه تمام آموزش های لازم به یگان های واکنش سریع داده شده است افزود: آموزش های مربوط به هلی برن انجام عملیات از سواحل، در کوهستان ها ،‌جنگل ها و کویر و چتر بازی به این نیروها آموزش داده شده است.

وی با بیان اینکه ما باید از منافع و امنیت ملی خود دفاع کنیم افزود:‌ برای همین ما احساس کردیم وجود یگان های واکنش سریع ضرورت دارد. این یگان ها در مرکز آموزش دیده اما این قابلیت را دارند که در کوتاه ترین زمان در مرزها مستقر شوند.

به گفته امیر حیدری در این رزمایش، نیروی زمینی از انواع تجهیزات ضد زره خود استفاده کرده و انواع ضدهوایی که توسط نفر حمل می‌شود استفاده می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: ما در این رزمایش در موشک های سنگین استفاده نخواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N993081

وبگردی