آفتاب

تداوم حضور آمریکا در آفریقا به بهانه مبارزه با تروریسم

تداوم حضور آمریکا در آفریقا به بهانه مبارزه با تروریسم

آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم و با هدف حضور بیشتر در آفریقا، چند خودرو نظامی به ارتش کامرون ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام نظامی در ارتش کامرون از ارسال تعدادی خودرو زرهی توسط فرمانده نظامیان آمریکایی در آفریقا به این کشور خبر داد.

وی بدون اعلام آمار دقیق خودروهای ارسالی به این کشور، از قابلیت های آن ها حتی در برابر مین های زمینی گفت و اعلام کرد که کامرون برای مقابله با تروریست ها از این خودروها استفاده خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری ۲۲ مهر ماه خود به بهانه مبارزه با تروریسم، از اعزام نیروهای نظامی آمریکایی به غرب آفریقا برای مبارزه با شبه نظامیان بوکوحرام خبر داده بود. وی گفته بود که دولت آمریکا در توافق با کامرون حدود ۳۰۰ نیروی نظامی خود را در این کشور مستقر می کند.

اخیراً دولت کامرون اعلام کرد که شدت حملات شبه نظامیان بوکوحرام علیه شهروندان این کشور افزایش یافته است. اقدام آمریکا در حالی است که مسلح بودن شورشیان بوکو حرام به انواع سلاح های پیشرفته، این پرسش را به وجود آورده که چه کسانی در پس تقویت این گروه تروریستی در منطقه غرب آفریقا هستند.

کشورهای نیجریه، چاد، نیجر و کامرون از جمله کشورهای آفریقایی هستند که با بوکوحرام درگیر هستند. در سالهای اخیر بسیاری از مردم این کشورها در حملات تروریستهای بوکوحرام کشته شده اند.

کد N993071

وبگردی