آفتاب
سخنگوی رزمایش محرم:

پیام رزمایش محرم آمادگی ارتش در مقابل تهدیدات است

پیام رزمایش محرم آمادگی ارتش در مقابل تهدیدات است

سخنگوی رزمایش محرم ارتش گفت:‌ این رزمایش با هدف اعلام آمادگی نیروهای مسلح به ویژه ارتش برای عکس العمل سریع، سخت و خشن درمقابل هر تهدید احتمالی علیه کشورمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) امیر سرتیپ محمد محمودی در نشست خبری رزمایش محرم با اعلام اینکه مرحله نهایی این رزمایش در روزهای 27 و 28 مهر برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: پیام ما صلح ،‌دوستی و همدلی برای دوستان و کشورهای همسایه و اعلام آمادگی برای پاسخ به تهدیدات است.

وی در ادامه افزود:‌ اکنون یگان های ارتش در حال گسترش و ایجاد مقدمات رزمایش هستند.در این رزمایش یگان های واکنش سریع نیروی زمینی سامانه های پدافند هوایی ارتش و پایگاه‌های هوایی نیروی هوایی حضور داشته و آخرین تاکتیک‌های ارتش را به اجرا در می آورند.

معاون اجرایی فرمانده کل ارتش در ادامه خاطر نشان کرد: این رزمایش به صورت واقعی طراحی شده است زیرا رهبری فرموده اند که رزمایش ها را به صورت واقعی و متناسب با صحنه نبرد اجرا کنید البته ما فقط بخش کوچکی از تاکتیک ها و تجهیزات خود را رسانه ای می کنیم و بخش عمده آن‌ها به دلایل امنیتی رسانه‌ای نمی‌شود.

سرتیپ محمودی با اشاره به اینکه در روز 27 مهر نیروی زمینی وارد عملیات می‌شود افزود:‌ ما در این روز از یگان‌های پیاده جنگال ،‌هوا نیرو، پهپاد ، مخابرات و سایر یگان های نیروی زمینی بهره می بریم البته انواع جنگنده های نیروی هوایی نیز در این روز حضور می یابند و سیستم های راداری پیشرفته،‌ توپخانه و یگان های موشکی این رزمایش را پشتیبانی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: رزمایش در سه صحنه مجزا برگزار می‌شود یک مرحله مرحله زمینی است که نیروی هوایی و پدافند از آن پشتیبانی می‌کنند . در روز بیست و هشتم قرارگاه پدافند در شمال غرب و غرب کشور از نیروی زمینی و هوایی پشتیبانی می‌کند و خود نیز به صورت مستقل طرح های خود را اجرا می‌کند.

سخنگوی رزمایش محرم انتقال سریع نیروها،‌ استفاده از نیروی هوایی، حضور پدافند هوایی، استفاده از قرارگاه و افسران جوان و دانش آموخته ،‌ ارتقای توانمندی دفاعی، کنترل و نظارت بر مرزها،‌ جابجایی سریع نیروها و تجهیزات، تمرین اقدام در شرایط محیطی، پشتیبانی سریع در شبکه یکپارچه پدافندی،‌ ارزیابی طرح های عملیاتی در برابر تهدیدهای فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای را از ویژگی‌های این رزمایش برشمرد.

به گفته وی در این رزمایش جدیدترین تجهیزات و تاکتیک های ارتش به کار گرفته می‌شود.

سرتیپ محمودی در پایان خاطر نشان کرد: انواع بمب افکن ها ،‌جنگنده های شکاری، هواپیماهای ترابری و سوخت رسان در این رزمایش حضور می یابند.

انتهای پیام

کد N993043

وبگردی