آفتاب
رضایی:

برای مجهز کردن خودمان به وسایل دفاعی از کسی اجازه نمی‌گیریم

برای مجهز کردن خودمان به وسایل دفاعی از کسی اجازه نمی‌گیریم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایط ناامن منطقه برای دفاع از خود و مجهز کردن خودمان به وسایل دفاعی از کسی اجازه نمی‌گیریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن رضایی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهادت سردار حسین همدانی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا آزمایش موشکی ایران با مفاد برجام ارتباطی پیدا می‌کند یا نه اظهار کرد: ما از هیچ کسی اجازه نمی‌گیریم و از هر راه مشروعی که لازم باشد خود را به تجهیزات نظامی مجهز خواهیم کرد و در شرایط ناامن منطقه برای دفاع از خود و مجهز کردن خودمان به وسایل دفاعی از کسی اجازه نمی‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا امروز در منطقه در یک بن‌بست و باتلاق گیر افتاده است، اظهار کرد: آمریکا امروز بیش از دوران بوش در باتلاق فرورفته است و در منطقه به بن‌بست کامل رسیده است. اگر امریکا در دوران بوش فقط با مسأله عراق و افغانستان مواجه بود امروز هم در مسأله یمن، هم بحرین و هم سوریه و عراق و در کل منطقه در بن بست گرفتار شده است و ما در این شرایط می کوشیم از خودمان در برابر ناامنی‌ها حفاظت کنیم.

رضایی افزود: غربی‌ها هیچ گاه به ما وفادار نبودند اما امیدواریم این بار مشکلات گذشته تکرار نشود و آن‌ها به قول‌هایی که به ایران داده‌اند عمل کنند و در این زمینه تخلفی صورت نگیرد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر حضور نظامی ایران در منطقه اظهار کرد: ما در منطقه یک حضور مستشاری داریم و با آموزش‌ها، تجارب گذشته خود را در اختیار سوریه و عراق قرار می‌دهیم با حضور انسانی و پزشکی خودمان آن‌ها را یاری می‌کنیم.

او همچنین در پایان در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا شهادت سردار همدانی در حضور ایران در منطقه خللی وارد کرده است یا خیر اظهار کرد: شهادت ایشان نه تنها حضور ما را در منطقه با خلل مواجه نساخته بلکه انگیزه و اراده ما را نیز بیشتر کرده است.

انتهای پیام

کد N992969

وبگردی