آفتاب
وزیر سابق عدلیه طالبان در گفتگو با مهر:

کذب خروج نیروهای خارجی از افغانستان معلوم شد/افزایش قدرت طالبان

کذب خروج نیروهای خارجی از افغانستان معلوم شد/افزایش قدرت طالبان

فرمانده و مقام ارشد پیشین طالبان در خصوص تمدید حضور نیروهای خارجی در افغانستان اظهار داشت: حرف های خارجی ها بدون تضمین است و آنها می گویند نیروهای خود را خارج می کنند اما این سخن بدون ضمانت است.

«سید اکبر آغا»، یکی از فرماندهان ارشد و مقام پیشن طالبان در گفتگو با خبرنگار مهر در کابل گفت: حمله طالبان به غزنی کاری سطحی است و قوی نیست. حمله به غزنی فقط در حد راه بندی است و این مساله را هم هر وقت طالبان اراده کند می تواند انجام دهد. طالبان با این حملات می خواهند به دولت بگوید ما می توانیم برخی ولایات را از شما بگیریم. این حملات دلالت برقوی بودن طالبان ندارد.

وی در خصوص گمانه زنی های برخی مقامات دولتی افغانستان از جمله استاندار غزنی مبنی بر آمدن ملامنصور به این ولایت گفت: ضرورتی ندارد که ملا منصور به غزنی بیاید زیرا این حملات سطحی است.

این فرمانده پیشین طالبان در خصوص علت افزایش حملات طالبان اظهار داشت: من فکر می کنم قبلا طالبان بی سرنوشت بودند اما الان که وضعیت طالبان معلوم شده است قوت گرفته اند. در حال حاضر رهبری مشخص دارند و به همین دلیل است که در برخی مناطق تحرکات بیشتری دارند. غیر از آن، حکومت نیز ضعیف شده است و ما می شنویم که نیروهای پلیس و ارتش خارج می شوند و به طرف غرب می روند.

مقام ارشد پیشین طالبان عنوان کرد: در درجه اول باید از جنگ خودداری و جلوگیری کرد و در قدم بعدی زندانی ها، هم از طرف دولت و هم از طرف طالبان آزاد شوند.

وی در خصوص تمدید حضور نیروهای خارجی در افغانستان اظهار داشت: حرف های خارجی ها بدون تضمین است. خارجی ها می گویند ما نیروهای خود را خارج می کنیم اما این سخن بدون ضمانت است؛ خارجی ها می گویند ما در کارهای افغانستان مداخله نمی کنیم اما مداخله می کنند.

کد N992967

وبگردی