آفتاب
دادستان یزد:

گزارش تخلفات انتخاباتی، مستند و به موقع باشد

گزارش تخلفات انتخاباتی، مستند و به موقع باشد

دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: برای برخورد سریع و قاطع دستگاه قضایی با مرتکبین جرائم انتخاباتی، ارائه گزارش مکتوب سریع و همراه با مستند‌سازی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، "جمال قضاوتی" در نشست ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان، افزود: ملاک عمل، قانون است و دستگاه قضایی در چارچوب قانون از تمام فعالیت کنندگان در عرصه انتخابات از جمله ستادهای انتخاباتی نامزدها حمایت خواهد کرد تا انتخاباتی خوب و با عظمت و با جذب حداکثری همچون دوره‌های قبل برگزار شود.

وی با اشاره به وصول دستورالعمل رسیده از سوی ریاست قوه قضاییه، اظهار کرد: این دستورالعمل جامع و کامل است و ضمن پرهیز از هرگونه موازی کاری، وظایف تمام دستگاه‌های متولی در امر انتخابات را مشخص کرده تا همه‌چیز به سمت برگزاری انتخاباتی باشکوه و عزتمند سوق داده شود.

این مقام قضایی تاکید کرد: دستگاه قضایی هیچ گونه اغماض و مسامحه‌ای در حق کسانی که آرامش انتخابات را به هم می‌زنند نخواهد داشت و با سرعت و دقت جرایم انتخاباتی را در تمام مراحل دادرسی، رسیدگی خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب یزد خاطرنشان کرد: شعبه‌ای در دادسرا جهت رسیدگی به جرایم انتخاباتی اختصاص یافته است و به محض وصول گزارش کامل و مستند از هرگونه تخلف و جرمی در امور انتخاباتی رسیدگی خود را شروع خواهد کرد.

وی بر رسیدگی خارج از نوبت به جرایم انتخاباتی در دستگاه قضایی نیز تاکید و بیان کرد: برخود سریع و جدی با هریک از متخلفان در این عرصه موجب پیشگیری از تکرار جرم توسط مرتکبین و سایرین خواهد شد.

انتهای پیام

کد N992893

وبگردی