آفتاب
در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا؛

سفیر فلسطین در تهران: ملت فلسطین انقلاب سوم خود را آغاز کرده است

سفیر فلسطین در تهران: ملت فلسطین انقلاب سوم خود را آغاز کرده است

در سایه افزایش تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی که به دنبال تشدید تجاوزات صهیونیستها علیه فلسطینی‌ها و مقدسات آنها به ویژه مسجد الاقصی مبارک و زیرپا گذاشتن حرمت آن شکل گرفته، کرانه باختری این روزها شاهد عملیات‌ شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها در پاسخ به تجاوزات انجام شده است.

در دو هفته گذشته و از آغاز درگیری‌ها تاکنون دست کم 32 فلسطینی شهید، 1500 نفر زخمی و 800 نفر دستگیر شده‌اند و هفت صهیونیست نیز به هلاکت رسیده‌اند.

به دنبال این تنشها، صلاح زواوی، سفیر فلسطین در تهران و مقدم السفرای هیات‌های سیاسی در گفت‌وگویی با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به بیان مواضع خود در قبال سرزمینش پرداخت و گفت: مساله فلسطین امروز در سخت‌ترین مرحله تاریخی‌اش قرار دارد اما با این وجود امیدوارکننده است.

فلسطینی‌ها پیشقراول امت عربی و اسلامی در مقابله با استعمار و صهیونیسم و رژیم اشغالگر قدس هستند

وی ادامه داد: ما می‌دانیم که در برابر خطرناک‌ترین پروژه استعماری که به وسیله نیروهای استکباری و در رأس آن آمریکا مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد، قرار داریم. و این سرنوشت ما است که آن را قبول کردیم. رژیم صهیونیستی از صد سال پیش واقعیت‌هایی را بر روی زمین تثبیت کرده است و دستاوردهایی داشته است. ملت ما ملتی شهید پرور است و فلسطینی نیست که در منزلش شهید، اسیر و یا معلولی نداشته باشد. این سرنوشت ما است که به عنوان یک فلسطینی در مقابله با استعمار پیشقراول امت عربی و اسلامی باشیم به سوی آینده‌ای بهتر.

زواوی تصریح کرد: ما ملتی شهیدپرور هستیم. شهدایی که رفتند و شهدایی که قرار است بروند و به دوستان‌شان بپیوندند. ملت ما از شهدایی که قرار است بروند، تشکیل شده است. ما 100 سال پایداری کردیم. زندگی فلسطینی‌ها پر از انقلاب‌های متوالی است و ما هنوز در سرزمین انقلاب به سر می‌بریم. ما قطعنامه‌های بین‌المللی زیادی را به دست آوردیم؛ قطعنامه‌هایی که حقوق ما را در حق بازگشت، تعیین سرنوشت و تشکیل دولت فلسطینی در خاک فلسطین تایید کرده‌اند. خداوند وعده کرده است که دشمن ما از بین خواهد رفت و ما در این راه قدم برمی‌داریم. دشمنی که به وسیله حاکمی گستاخ اداره می‌شود دارای حکومت راستگرای افراطی است.

ملت فلسطین انقلاب سوم خود را آغاز کرده است

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی دارد با دستان خودش قبرش را می‌کَند. ملت فلسطین انقلاب سوم خود را در برابر دشمن تا بن دندان مسلح و شهرک‌نشینان وحشی آغاز کرده است؛ شهرک‌نشین‌هایی که تمام جرایم از جمله سوزاندن زنان و کودکان و مردان و تخریب خانه‌ها و کندن درختهای مقدس را در حق فلسطینی‌ها مرتکب شدند. بعد از اینکه رهبریت فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد که "دشمن ما به توافقنامه‌ها احترام نگذاشت و ما هم دیگر به این توافقات احترام نمی‌گذاریم" به دنبال آن دشمن صهیونیستی نیز بر جنایات خود در سرزمین‌های اشغالی افزود.

زواوی گفت: طبق توافق نامه‌هایی که با دشمن صهیونیستی انجام شد قرار بود در ماه می سال 1998 دولت فلسطین در خاک فلسطین به پایتختی قدس شرقی اقامه شود اما دشمن از این مذاکرات به عنوان بهانه‌ای برای توسعه شهرک‌سازی استفاده کرد. شهرک‌های صهیونیستی نیز ایجاد شد و خیلی از شهرک‌نشینان از خارج وارد سرزمین‌های اشغالی شدند. آنها با کمک نتانیاهو و شهرک‌نشینان وحشی حرمت مسجد مبارک الاقصی را از بین بردند، بنابراین ملت فلسطین در برابر خود تنها یک انتخاب داشت و آن هم مقاومت بود. این دشمن به توافقنامه‌هایی که با طرف فلسطینی امضاء کرده بود، احترام نگذاشت و هم‌چنین کلیه قطعنامه‌های بین‌المللی که دولت فلسطین و حقوق کامل ملت فلسطین را به رسمیت می‌شناخت، نقض کرد.

هدف صهیونیست‌ها یهودی‌سازی کامل بیت‌المقدس است

وی ادامه داد: شهرک‌های صهیونیستی، کرانه باختری و قدس شریف را پرکرده و دشمن صهیونیستی از هر بهانه‌ای برای اخراج فلسطینی‌ها از بیت‌المقدس استفاده می‌کند، از جمله اینکه مالیات‌های سنگینی بر فلسطینی‌های بیت‌المقدس وضع کرده و کارت هویت بسیاری را سلب و آنها را بیرون کرد که هدفش از کلیه این اقدامات یهودی‌سازی کامل بیت‌المقدس و از بین بردن مقدسات اسلامی و مسیحی و طرد ملت ما از شهر مقدس بود.

سفیر فلسطین در تهران تصریح کرد: این دشمن مساحت بزرگی از کرانه باختری را در دست دارد. منطقه "ج" که 60 درصد از کرانه باختری است در دست این دشمن است. دشمن ما دشمنی فرصت‌شناس است و از فرصت‌های به دست آمده در جهان عرب و اسلام تمام استفاده را می‌برد. شرایط جهان عرب و اسلام شرایط بسیار سختی است. جهان عرب و اسلام در برابر تروریسم بین‌المللی قرار داده شده، تروریسمی که هدفش از بین بردن اسلام و اصول مبارک و انسانی آن است. هم‌چنین بعضی از کشورهای برادر دچار جنگ‌های خانگی شدند و دشمن از این وضعیت کمال استفاده را برده است.

تنها انتخاب ملت فلسطین، دفاع از سرزمینش است

وی ادامه داد: وضعیت جهان عرب و اسلام وضعیت سختی است اما این وضعیت دائمی نخواهد بود. ما باید از این دشمن تشکر کنیم که همیشه ما را در برابر مسئولیت‌های‌مان نسبت به وطن و مقدسات‌مان قرار می‌دهد. کسانی که این قیام عظیم در کرانه باختری، قدس و نوارغزه و هم‌چنین فجایع این دشمن علیه ملت ما از جمله قتل، سوزاندن کودکان و زنان و پیرمردان و اعدام‌های بدون محاکمه را می‌بینند، درمی‌یابند که تنها انتخاب ملت فلسطین، دفاع از خانه، سرزمین، خانواده، زمین‌های مزروعی و مقدسات است. انتخاب ما دفاع از اینها است. بعضی از خانواده‌های فلسطینی به طور کامل از بین رفتند و برخی هم بیش از نیمی از اعضای خانواده‌شان شهید شدند. زنان ما از شهدا با هلهله و شادی خداحافظی می‌کنند و می‌دانند راه خون، تنها راهی است که دشمن برای ما گذاشته است. همچنین وضعیت عربی و اسلامی دچار گرفتاریهای شده که آنرا از مسئله فلسطین و ملت مظلوم آن دور کرده.

حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از صهیونیست‌ها موجب گستاخی آنها شده است

سفیر فلسطین در تهران گفت: درست است که جامعه بین‌المللی از حقوق ما حمایت کرد اما آمریکا بدون چون و چرا سیاست‌های صهیونیستی را در منطقه اجرا می‌کند که این از عدالت به دور است. این سیاست باعث گستاخی دشمن شده و موجب شد تا قتل عام‌هایی در حق ملت ما انجام شود. اگر آمریکا کمک مالی و تسلیحاتی خود را به دشمن متوقف کند و به وسیله مؤسسات بین‌المللی به این رژیم فشار بیاورد حتما این دشمن را از سرنوشت شومی که برای خود انتخاب کرده، دور خواهد کرد. هر چقدر که زمان طول بکشد اما باطل از بین رفتنی است و ما به عنوان یک فلسطینی، هنوز پرچم مبارزه‌مان را نسل به نسل به یکدیگر منتقل می‌کنیم. ما مبارزات‌مان را تا آزادی کل فلسطین به پایتختی قدس شریف ادامه خواهیم داد و ملت ما حق بازگشت به وطن و خانه و کاشانه و مقدساتش را به دست خواهند آورد. ما هنوز کلید منازل‌مان را در دست داریم و خاطراتمان در آن منازل را که به ما بر خواهد گشت انشاء‌الله. مبارک باشد این قیام و مبارک باشد این قهرمانان ما و مبارک باشد خون‌هایی که برای آزادی فلسطین ریخته شدند.

خون شهدای فلسطینی سیمان وحدت ملی است

زواوی تصریح کرد: بی شک وجدان عربی و اسلامی حتما نقش خود را ادا خواهد کرد. وضعیت سخت جهان عرب و اسلام تا همیشه اینگونه نخواهد بود و اگر ما در خط اول آزادی فلسطین هستیم می‌دانیم که امت عرب و اسلام با وجدان شرافتمند بین‌المللی در کنار ما خواهند بود. آزادی فلسطین وظیفه هر عرب، مسلمان، فلسطینی و هر آزادیخواهی است. تجربه مبارزاتی ما از 100 سال پیش تا کنون ثابت کرده که وحدت ملی ما باید در سرزمین ما محقق شود و سیمان این وحدت خون‌های ما است؛ خونهایی که ریخته شده و خواهد ریخت. به امید خدا این وحدت ناگسستنی را در دفاع از ناموس و مقدسات فلسطین خواهیم ساخت. ما این وحدت را با عرق و خون خواهیم ساخت که ضامن پیروزی ما خواهد بود.

از ارتش‌های عرب و اسلامی و آزادیخواه جهان می‌خواهیم تا در کنار ما باشند

وی در پایان تاکید کرد: ما از ارتش‌های عرب و اسلامی و آزادیخواه جهان می‌خواهیم تا در نبرد عادلانه ما برای رهایی از استعمار صهیونیستی و آزادی فلسطین در کنار ما باشند. آرزو داریم تا ببینیم تمامی تفنگ‌ها برای آزادی سرزمین مقدس فلسطین مورد استفاده قرار می‌گیرند و تا آن روز فرا برسد ما از جامعه بین‌المللی انتظار داریم تا به قطعنامه‌های خود نسبت به فلسطین و به رسمیت شناختن آن پایبند باشد و به درخواست‌های ما برای محاکمه دشمن صهیونیستی در دادگاه جنایات بین‌المللی عمل کند، هم‌چنین امیدواریم جامعه بین‌المللی تنها تماشاگر قتل عام‌های که در حق ملت فلسطن انجام می‌شود، نباشد و به مسئولیت بین‌المللی‌اش عمل کند. ما مطمئنیم که فلسطین، کل فلسطین به ما باز خواهد گشت و این دشمن غاصب در سرزمین ما آینده‌ای ندارد. و آنانی که به سرزمین ما کوچ کردند باید به شهرهای اصلی خودشان باز گردند وهر چقدر زمان طولانی شود این سرطان صهیونیستی و تمام آفت‌هایی که به کشورهای ما آورده شده از بین خواهد رفت؛ به امید خدا.

انتهای پیام

کد N992684

وبگردی