آفتاب

تمرین مشترک روسیه و اسرائیل در آسمان سوریه

تمرین مشترک روسیه و اسرائیل در آسمان سوریه

منابع نظامی در تل‌آویو اخبار منتشر شده از سوی وزارت دفاع روسیه مبنی بر ایجاد خط تماس با وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و تمرین‌های مشترک خلبانان روس و اسرائیلی در چارچوب هماهنگی نظامی دو طرف در آسمان سوریه را تایید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع اسرائیلی با اعلام این خبر تاکید کردند که این هماهنگی به نفع دو طرف است و مانع از برخورد و وقوع رخدادها میان نیروهای روسی و اسرائیلی می‌شود.

منابع اسرائیلی مذکور افزودند: "روسیه به این امر اذعان دارد که اسرائیل منافع امنیتی و استراتژیکی "عالی" در سوریه دارد و روسیه می‌داند که ما اجازه انتقال سلاح‌های سوریه به حزب‌الله لبنان را نخواهیم داد. همچنین اجازه نمی‌دهیم بلندی جولان به نقطه آغازی برای حملات علیه ما تبدیل شود. اسرائیل منافع روسیه را درک می‌کند و ما و روسیه به ضد و نقیض بودن این منافع اهمیت نمی‌دهیم.

پیشتر سخنگوی وزارت دفاع روسیه عنوان داشت که مرحله نخست از هماهنگی‌ها با آموزش‌هایی آغاز شده است که هدف از آن جلوگیری از رخدادهای هوایی نامطلوب در سوریه است.

وی همچنین از ایجاد خط تماس میان مرکز فرماندهی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با مرکز اداره هوایی در پایگاه "حیمیم " سوریه خبر داد و گفت که هدف از این اقدام تبادل اطلاعات درباره‌ پروازها بر فراز سوریه است.

انتهای پیام

کد N992681

وبگردی