آفتاب

معاون وزیر دفاع روسیه: داعش در حال گسترش در اروپا، روسیه، مرکز و جنوب شرق آسیاست

معاون وزیر دفاع روسیه: داعش در حال گسترش در اروپا، روسیه، مرکز و جنوب شرق آسیاست

معاون وزیر دفاع روسیه در ششمین نشست امنیتی شانگهای به حضور نظامی کشورش در سوریه و گسترش داعش و دلایل بحران‌های مختلف پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه درباره ورود کشورش به جنگ سوریه گفت: مسکو نمی‌توانست وارد این جنگ شود اما به درخواست دولت سوریه برای کمک نظامی در مبارزه علیه داعش پاسخ داد.

آنتونوف ادامه داد: هیچ راهی وجود نداشت تا مسکو درخواست کمک دوستش سوریه را نادیده بگیرد؛ سوریه‌ای که با جنگ عمیقی علیه داعش دست و پنجه نرم می‌کند. رهبری روسیه تصمیم گرفت تا به این کشور کمک نظامی و تکنیکی ارائه دهد.

وی همچنین بر این مساله تاکید کرد که روسیه مطابق با قوانین بین‌المللی در عملیات ضدتروریستی سوریه شرکت کرده است.

آنتونوف در ادامه اظهاراتش بر شفافیت فعالیت وزارت دفاع روسیه در سوریه تاکید و عنوان کرد: این نهاد به صورت منظم اطلاعات روشنی را درباره نیروها و ابزار مورد استفاده در این جنگ و نتایج آن ارائه می‌دهد.

روسیه از 30 سپتامبر حملات علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه را آغاز کرده است.

معاون وزیر دفاع روسیه سپس به گسترش داعش پرداخت: داعش در حال گسترش است و برنامه‌هایی را اعلام می‌کند که براساس آنها قصد دارد فعالیتش را به اروپا، روسیه، مرکز و جنوب شرق آسیا گسترش دهد.

آنتونوف نسبت به ارتش مجهز و منابع مالی ثابت این گروه هشدار داد و اظهارات رئیس‌جمهور این کشور در مجمع عمومی سازمان ملل را یادآوری کرد: پیشنهاد تشکیل یک ائتلاف گسترده بین‌المللی مبارزه با تروریسم که براساس ارزش‌های مشترک و قوانین بین‌المللی زمینه همکاری نیروهای مختلف را فراهم کند می‌تواند راه مناسبی برای مبارزه با داعش باشد.

سخنرانی معاون وزیر دفاع روسیه در ششمین نشست امنیتی شانگهای با علل ناآرامی‌های خاورمیانه پیگیری شد.

آنتونوف این ناآرامی‌ها را نتیجه مستقیم انقلاب‌های رنگی و تلاش‌ها برای دیکته کردن خواست یک نفر به کشورهای منطقه دانست.

وی در این باره گفت: آشوبی که ما اکنون در خاورمیانه شاهد آن هستیم نتیجه مستقیم انقلاب‌های رنگی، دخالت در امور حکومتی کشورها و تلاش برای اجرای خواست دیگری در این کشورهاست. رئیس‌جمهور روسیه بیش از بارها مواضع شدید خود علیه حل بحران داخلی کشورها از طریق دخالت خارجی را اعلام کرده است.

آنتونوف ادامه داد: سناریوی انقلاب رنگی در اوکراین باعث ایجاد تراژدی در این کشور شد که هزاران کشته بر جای گذاشت.

انتهای پیام

کد N992657

وبگردی