آفتاب
معاون سازمان وظیفه عمومی خبر داد

صدور 4500 مجوز ورزشی برای مشمولان ورزشکار/ 85 درصد مجوزها برای فوتبال

صدور 4500 مجوز ورزشی برای مشمولان ورزشکار/ 85 درصد مجوزها برای فوتبال

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا از صدور بیش از 4500 مجوز ورزشی در نیمه نخست امسال برای مشمولان ورزشکار خبر داد و گفت: حدود 85 درصد مجوزهای ورزشی برای فدراسیون فوتبال صادر شده است.

به گزارش سرویس انتظامی ایسنا، سرهنگ رحمان علیدوست گفت: سامانه صدور مجوز فعالیت های ورزشی مشمولان ورزشکار از آبان سال گذشته به منظور نظارت و کنترل هویت خدمتی ورزشکاران شاغل در فدراسیون های ورزشی در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) راه اندازی شد.

وی افزود : با توجه به راه اندازی این سامانه ، فدراسیون های ورزشی برای اخذ مجوز ورزشی دیگر نیازی ندارند که به سازمان وظیفه عمومی یا معاونت های وظیفه عمومی در استان ها مراجعه کنند و می توانند از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10)، صدور مجوز فعالیت ورزشی را درخواست کنند.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه طی جلسات و مکاتباتی که با وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون های ورزشی داشتیم مقرر شد براساس دستورالعمل های ابلاغی عمل کنند.

وی تاکید کرد: هیچ یک از باشگاه‌ها و هیئت های ورزشی حق ثبت قرارداد با ورزشکاران مشمول را بدون دریافت مجوز ورزشی ندارند.

علیدوست تصریح کرد: سازمان وظیفه عمومی ناجا تا کنون برای بیش از 4500 نفر ورزشکار از 35 فدراسیون ورزشی در نیمه نخست سال جاری مجوز فعالیت ورزشی صادر کرده است که این تعداد با شروع مسابقات سایر فدراسیون ها نیز افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مجوز ورزشی برای فدراسیون فوتبال صادر شده است گفت: حدود 85 درصد مجوزهای ورزشی یعنی سه هزار و 876 مجوز برای فدراسیون فوتبال صادر شده است .

به گفته معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا عمده این مجوزها برای بازیکنان لیگ برتر و دسته یک صادر شده است که با شروع مسابقات لیگ دسته دوم و سوم از 20 مهرماه ، تعداد صدور مجوزهای ورزشی افزایش پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون های فوتبال، هندبال، والیبال، کاراته، کشتی و قایقرانی به ترتیب بیشترین درخواست صدور مجوز ورزشی را داشتند.

براساس گزارش سایت پلیس، علیدوست با تاکید بر اینکه باشگاه های ورزشی قبل از عقد قرارداد ، وضعیت خدمتی ورزشکاران خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) بررسی و کنترل کنند گفت: فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی برای اینکه گرفتار رای کمیته انضباطی و مشمول پرداخت جریمه نشوند پیش از عقد قرارداد ، وضعیت خدمت وظیفه عمومی ورزشکاران خود را استعلام کنند در غیر این صورت مطابق ماده 58 و 63 قانون خدمت وظیفه عمومی با متخلفان برخورد می شود.

انتهای پیام

کد N992541

وبگردی