آفتاب

کاهش تنش‌ها محور دیدار آتی وزرای دفاع ژاپن و کره‌جنوبی در سئول

کاهش تنش‌ها محور دیدار آتی وزرای دفاع ژاپن و کره‌جنوبی در سئول

مقامات اعلام کردند، وزرای دفاع کره‌جنوبی و ژاپن در چند روز آتی در سئول دیدار خواهند کرد،؛ اقدامی که نشان دیگری از بهبود در روابط مخدوش بین این دو متحد نظامی آمریکا محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع کره‌جنوبی اعلام کرد، "هان مین کو"، وزیر دفاع کره‌جنوبی و "جن ناکاتانی"، همتای ژاپنی‌اش روز سه‌شنبه مذاکراتی برگزار خواهند کرد که این نشست پیش از دیدار سه جانبه رهبران این دو کشور و چین صورت می‌گیرد.

نشست پیشین وزرای دفاع کره جنوبی و ژاپن مه سال جاری میلادی در سنگاپور برگزار شد که نخستین نشست دو جانبه در سطح وزرای دفاع در چهار سال اخیر محسوب می‌شود.

روابط کره‌جنوبی- ژاپن در پی مناقشات تاریخی و حساس مربوط به حکومت استعماری ژاپن تیره و تار بوده است.

پارک گئون های، رئیس جمهوری کره جنوبی از فوریه سال 2013 میلادی که زمام امور کشور را به دست گرفته از دیدار با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن امتناع کرده و می‌گوید که توکیو هنوز به خاطر تعرضاتی که در جریان حکومت استعماری‌اش انجام داده به طور مناسب عذرخواهی نکرده است.

این اختلاف واشنگتن را نیز ناامید و مایوس کرده چرا که ترجیح می‌دهد این دو متحد نظامی مهم آسیایی‌اش با یکدیگر بر اقدامات تهاجمی رو به رشد چین تمرکز کنند.

اعلام برگزاری این نشست در سطح وزرای دفاع تازه‌ترین گام در یک سری اقداماتی است که هر دو طرف در راستای تجدید رابطه اتخاذ کرده‌اند.

به گفته وزارت دفاع کره جنوبی، هان مین کو و جن ناکاتانی بر همکاری ها در مواجه با تهدیدهای اتمی کره شمالی متمرکز خواهند بود.

ناکاتانی همچنین هان را از روند تصویب قوانین جدید که نقش ارتش ژاپن را افزایش می‌دهد، مطلع خواهد ساخت.

یکی ازمقامات وزارت دفاع کره جنوبی گفت: موضع اساسی ما این است فعالیت های نظامی ژاپن که امنیت شبه جزیره کره و منافع ملی ما را تحت تاثیر قرار دهد نباید صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N992456

وبگردی