آفتاب

شهادت 2 جوان فلسطینی دیگر در قدس اشغالی و الخلیل

شهادت 2 جوان فلسطینی دیگر در قدس اشغالی و الخلیل

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز (شنبه) یک جوان فلسطینی را به بهانه تلاش وی برای حمله به یک نظامی صهیونیست در بخش شرقی قدس به شهادت رساندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نظامیان صهیونیست در راستای درگیری‌هایی که از آغاز ماه اکتبر جاری در مرزهای باریکه غزه و کرانه باختری و قدس با جوانان خشمگین و معترض فلسطینی به تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی داشته‌اند، صبح امروز (شنبه) یک جوان فلسطینی را در قدس به شهادت رساندند.

این در حالی است که در اثر تیراندازی صبح امروز شهرک‌نشینان صهیونیست در خیابان شهدای شهر الخلیل در کرانه باختری نیز، یک فلسطینی به شهادت رسیده بود. شهرک‌نشینان صهیونیست به سمت این فلسطینی تیراندازی کردند که در نتیجه آن این فلسطینی به شدت زخمی شد.

نظامیان صهیونیست با مانع‌تراشی خود بر سر راه انتقال این فلسطینی به بیمارستان و کمک‌رسانی نیروهای امدادی به وی که به شدت دچار خونریزی شده بود، باعث شهادت وی شدند. منابع فلسطینی نام این نوجوان شهید فلسطینی را "محمد عوض عبدالله قواسمه" (18 ساله) اعلام کردند.

اعلام خبر شهادت این جوان فلسطینی باعث بروز تنش گسترده در بخش قدیمی الخلیل شد؛ به طوری که در حال حاضر صدها نفر از جوانان فلسطینی در محله باب الزاویه در نزدیکی پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه محل درگیری تجمع کرده‌اند.

نظامیان صهیونیست از بمب‌های حاوی گاز اشک‌آور و گلوله‌های جنگی و مشقی برای متفرق کردن فلسطینیان استفاده می‌کنند و شهرک‌نشینان صهیونیست نیز به موازات آن دست به ترور و قتل جوانان فلسطینی می‌زنند.

در جریان حملات و بمباران‌های جنگنده‌های صهیونیستی از روز جمعه گذشته (9 اکتبر) تاکنون نیز 14 فلسطینی در باریکه غزه شهید و 572 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

کد N992431

وبگردی