آفتاب

کشته شدن یک رهبر ارشد النصره در حمله هوایی در شمال سوریه

کشته شدن یک رهبر ارشد النصره در حمله هوایی در شمال سوریه

یکی از اعضای ارشد جبهه النصره که در لیست تروریستی آمریکا قرار داشت، در حمله هوایی در شمال سوریه کشته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویا ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که سنافی النصر، تبعه سعودی که یکی از اعضای ارشد جبهه النصره بود در جریان حمله هوایی در استان حلب در شمال سوریه به همراه دو تن دیگر از اعضای ارشد این گروه کشته شده است.

دیدبان حقوق بشر که یک نهاد غیر دولتی مستقر در انگلیس است، اعلام کرد، هنوز مشخص نیست که آیا این حمله توسط ائتلاف تحت رهبری آمریکا که داعش را هدف قرار می‌دهد، صورت گرفته یا توسط جنگنده‌های روسیه که در روزهای اخیر در حلب مشغول عمیات هوایی بوده‌اند، انجام شده است.

این گروه در ادامه آورده است،‌ سه تن در این حمله هوایی به دلیل اصابت موشک به خودرویشان در حلب کشته شدند.

عبدالمحسن عبدالله ابراهیم الشریخ، با نام مستعار سنافی النصر تبعه سعودی بود که در سال 2014 به اتهام خدمت در جبهه النصره و تسهیل کننده عملیات القاعده در فهرست تروریستی آمریکا قرار گرفت.

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد،‌ دو عضور برجسته النصره به نام های ابویاسر مغربی و ابومحمد الجرزاوی نیز در این حمله کشته شدند.

حساب رسمی جبهه النصره در توییتر نیز تصاویری از خودروی منهدم شده این سه تن در حلب منتشر کرد و در پیامی نوشت، این خودرو به همراه سرنشینانش در منطقه "دانا" واقع در غرب حلب هدف حمله هوایی قرار گرفت.

قبلا نیز چند بار اعلام شده بود سنافی النصر، که از دوستان و نزدیکان اسامه بن لادن، رهبر القاعده بود، کشته شده است.

انتهای پیام

کد N992397

وبگردی