آفتاب

عراق بار دیگر صحنه تظاهرات/تظاهرکنندگان همچنان خواهان محاکمه فاسدان و اجرای اصلاحات

عراق بار دیگر صحنه تظاهرات/تظاهرکنندگان همچنان خواهان محاکمه فاسدان و اجرای اصلاحات

ساکنان استان‌های مختلف عراق از جلمه واسط، میسان، دیوانیه، بابل، ذی‌قار و نجف بار دیگر در تظاهرات جداگانه اجرای اصلاحات بیشتر و محاکمه مسئولان فاسد را خواستار شده و بر لزوم لغو تمامی شهرداری‌ها و استانداری‌ها تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز عراق، استان‌های عراق از جمله بغداد شاهد تظاهرات گسترده مردمی از اقشار مختلف بود و تظاهرکنندگان شعارهایی با مظمون محکومیت تاخیر در اجرای اصلاحات و کندی حیدر العبادی در مبارزه با فساد و دستگاه قضایی سر دادند.

ده‌ها تن از ساکنان استان واسط با تظاهرات در شهر الکوت، آزادی، عدالت اجتماعی و کشوری مدنی و دموکرات را خواستار شدند.

تظاهرکنندکان اعلام کردند که این بار مانند جمعه‌های گذشته در مقابل ساختمان استانداری واسط تجمع نکرده و به دستگاه امنیتی که این روزها مشغول تامین امنیت کاروان‌های عزاداری حسینی است، تخفیف داده‌اند.

دو استان میسان و دیوانیه روز جمعه شاهد تظاهرات مردمی بودند. مردم این دو استان اجرای اصلاحات و مبارزه با فساد را خواستار شدند.

ساکنان استان‌های بابل و ذی‌قار نیز در دو تظاهرات جداگانه اجرای اصلاحات بیشتر و محاکمه مسئولان مفسد را خواستار شده و بر لزوم لغو تمامی شهرداری‌ها و استانداری‌ها تاکید کردند.

صدها تن از ساکنان استان بابل نیز عصر روز جمعه در میدان الحریه در مرکز شهر الحله تظاهرات کرده و از دولت فدرال اجرای اصلاحات بیشتر، لغو استانداری‌ها و برکناری صادق مدلول السلطانی،‌ استاندار بابل را خواستار شدند.

در استان ذی‌قار نیز ده‌ها تن از ساکنان با تظاهرات در میدان الحبوبی شهر الناصریه، اجرای اصلاحات واقعی و برخورد جدی و سخت با مفسدان را از حیدر العبادی، نخست وزیر عراق خواستار شدند و بر لزوم لغو شورای اسناد و شهرداری‌ها تاکید کردند.

ده‌ها تن از ساکنان استان نجف نیز در تظاهراتی با عنوان "حسین الگوی ماست"، اجرای اصلاحات بیشتر، مبارزه با فساد و محاکمه فاسدان را خواستار شدند.

انتهای پیام

کد N992365

وبگردی