آفتاب
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

مبلغان دینی در ایام محرم، فلسفه واقعی قیام عاشورا را بیان کنند

مبلغان دینی در ایام محرم، فلسفه واقعی قیام عاشورا را بیان کنند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مبلغان دینی باید در ایام محرم سعی کنند مفهوم شهادت و فلسفه واقعی قیام عاشورا را برای جامعه بیان کرده و آن را با مسئله ظهور و فرج امام زمان(عج) که صاحب اصلی این مجالس عزاست، گره بزنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در دفتر امام جمعه زاهدان برگزار شد، افزود: بال سرخ عاشورا و بال سبز انتظار دو بال پرواز شیعه در طول تاریخ بوده و محرم فرصت مناسبی برای گره زدن این دو و عروج یافتن شیعیان است.

امام جمعه شهرستان زاهدان بیان کرد: بال سرخ عاشورا و بال سبز انتظار دو بال پرواز شیعه در طول تاریخ بوده و محرم فرصت مناسبی برای گره زدن این دو و عروج یافتن شیعیان است.

وی افزود: محرم بار حماسه، شور حسینی، غیرت، ایثار و شهادت را در جامعه شکل می‌دهد و مفهوم انتظار نیز بار امید و اندیشه مدیریت آینده را در بر دارد، بنابراین اگر ما می‌خواهیم تفکر خود را القا کنیم، باید از این ایام بهترین استفاده را ببریم.

آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: مسئله انتظار فرج در آیات و روایات بسیار بیان شده است، اما امروزه دشمنان سعی می‌کنند محتوای آن را عوض کنند و تفکرات نادرست و بنیادگرایانه انجیلی را در میان ملت‌ها ترویج دهند.

وی عنوان کرد: اکثر سیاست‌مداران غربی بر اساس تفکر انجیلی آتش جنگ علیه مسلمانان را برافروخته‌اند که حمله به عراق، افغانستان و فلسطین نیز در همین راستا بوده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: هیچ مکتبی به اندازه شیعه فرهنگ واقعی انتظار را منتقل نمی‌کند؛ همه امت اسلامی معتقدیم که آینده جهان به دست اسلام و با رهبری فرزندی از فرزندان حسین(ع) مدیریت خواهد شد، اما تنها شیعه است که تقدیر عالم را تنها به امضای حضرت ولی‌عصر(عج) می‌پذیرد.

انتهای پیام

کد N992310

وبگردی