آفتاب
اجمالی/ظریف در نشست خبری با اشتاین مایر:

ایران از گسترش نقش آلمان در منطقه استقبال می‌کند

ایران از گسترش نقش آلمان در منطقه استقبال می‌کند

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ایران از گسترش نقش آلمان در منطقه استقبال می‌کند، گفت: روابط ایران و آلمان می‌تواند نمونه‌ای برای روابط ایران و اروپا باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان که صبح امروز به منظور رایزنی با مقامات کشورمان و حضور در اجلاس مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ وارد تهران شده است با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور پس از دیدار دوجانبه در نشست خبری مشترک حاضر شدند و به سئوال خبرنگاران پاسخ دادند.

محمدجواد ظریف در این نشست خبری با ابراز خرسندی از سفر وزیر خارجه آلمان به ایران، گفت: روابط ایران و آلمان، روابط دیرینه، مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک برای دو کشور بوده است.

وی با بیان اینکه امروز روش‌های گسترش روابط میان دو کشور را بررسی کردیم، گفت: در هفته‌های گذشته نیز شاهد سفر هیات‌های عالی آلمان به ایران بودیم و هیات‌های مختلف تجاری، بازرگانی، صنعتی و فرهنگی آلمان به ایران سفر کرده‌اند و امیدواریم این روابط زمینه جدیدی برای گسترش همکاری‌های میان دو کشور فراهم کند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: همچنین بخش خصوصی ایران و آلمان می‌توانند به عنوان موتور گسترش فعالیت دو کشور فعالیت داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به گفتگوهای سیاسی آلمان و ایران، گفت: تروریسم، خلع سلاح هسته‌ای، موضوعات منطقه‌ای و مواد مخدر از موضوعات مورد علاقه دو کشور است که امروز گفتگوهای خوبی در این زمینه داشتیم.

ظریف همچنین با اشاره به همکاری‌های منطقه‌ای میان ایران و آلمان، گفت: ایران از گسترش نقش آلمان در منطقه استقبال می‌کند و آلمان می‌تواند نقش خاصی در خلیج‌فارس، خاورمیانه و منطقه پیرامونی آن ایفا کند.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: روابط ایران و آلمان می‌تواند نمونه یک روابط خوب میان ایران و اروپا باشد.

 

ادامه دارد....

کد N992272

وبگردی